  • 1. Data: 2004-03-08 15:40:44
    Temat: Kredyt hipoteczny (ulga odsetkowa) PIT-2k , PIT/D
    Od: "Waldemar" <s...@g...pl>

    Sytuacja jest nastepujaca:
    W roku 2003 stalem sie posiadaczem mieszkania (nowe od developera) w cenie
    120.000 w tym 25.000 stanowi udzial w gruncie.
    Inwestycje sfinansowalem wkladem wlasnym (30.000) i kredytem hipotecznym
    (90.000)

    Chcę skorzystac z ulgi odsetkowej i mam dwa pytania:

    1. Czy w PIT-2K jako poniesione łączne wydatki (pole 32) wpisuje calą kwote
    (cena mieszkania) z aktu notarialnego (120.000), czyli sume kwoty kredytu i
    wplaty wlasnej z uwzglednieniem udzialu w gruncie?

    2. Czy w PIT/D jako odsetki odliczam kwote faktycznie zaplaconych odsetek
    przemnozonych przez wspolczynnik bedacy ilorazem udzialu w gruncie (25.000)
    przez cene calosci mieszklania
    (120.000)?

    Pozdrawiam i dzieki za pomoc
    Waldek