  • Data: 2002-07-04 08:09:33
    Temat: Koszty w dzialalnosci gospodarczej - pytania
    Od: "Jacek Rogowiecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc. Niedawno zalozylem DG i na razie jestem troche zielony... Mam w
    zwiazku z tym pare pytan odnosnie kosztow:

    a) Jak amortyzowac 12 letni samochod, kupiony jako uzywany jako srodek
    trwaly - ile procent wartosci rocznie moge odliczyc - 20% czy 40%?
    b) W jaki sposob moge wliczyc w koszty telefon komorkowy typu pre-paid?
    Telefon posiadalem zanim, otworzylem DG i nigdy go nie zarejestrowalem
    w Plusie. Czy wystarczy wlaczyc do ewidencji srodkow trwalych czy tez
    musze rejestrowac tego pre-paida na firme?
    c) Czy koszty korespondencji (listy polecone, wysylane do US, ZUS i
    innych instytucji) moge odliczac?
    d) jakie formalnosci musze wykonac, aby na dzialalnosc wykorzystac
    tylko jeden pokoj z calego mieszkania? chodzi mi o dokumenty ze
    spoldzielni (mieszkanie jest moje, wlasnosciowe spoldzielcze), czy
    jakies tablice itp musze umiescic na drzwiach/klatce schodowej?

    Dzieki za ew. pomoc, JR.