  • 1. Data: 2002-07-04 08:09:33
    Temat: Koszty w dzialalnosci gospodarczej - pytania
    Od: "Jacek Rogowiecki" <j...@p...onet.pl>

    Czesc. Niedawno zalozylem DG i na razie jestem troche zielony... Mam w
    zwiazku z tym pare pytan odnosnie kosztow:

    a) Jak amortyzowac 12 letni samochod, kupiony jako uzywany jako srodek
    trwaly - ile procent wartosci rocznie moge odliczyc - 20% czy 40%?
    b) W jaki sposob moge wliczyc w koszty telefon komorkowy typu pre-paid?
    Telefon posiadalem zanim, otworzylem DG i nigdy go nie zarejestrowalem
    w Plusie. Czy wystarczy wlaczyc do ewidencji srodkow trwalych czy tez
    musze rejestrowac tego pre-paida na firme?
    c) Czy koszty korespondencji (listy polecone, wysylane do US, ZUS i
    innych instytucji) moge odliczac?
    d) jakie formalnosci musze wykonac, aby na dzialalnosc wykorzystac
    tylko jeden pokoj z calego mieszkania? chodzi mi o dokumenty ze
    spoldzielni (mieszkanie jest moje, wlasnosciowe spoldzielcze), czy
    jakies tablice itp musze umiescic na drzwiach/klatce schodowej?

    Dzieki za ew. pomoc, JR.

  • 2. Data: 2002-07-04 16:35:08
    Temat: Re: Koszty w dzialalnosci gospodarczej - pytania
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2002, Jacek Rogowiecki wrote:
    [...]
    >+ c) Czy koszty korespondencji (listy polecone, wysylane do US, ZUS i
    >+ innych instytucji) moge odliczac?

    Tak. W rozp. ds. KPiR również masz opisane że dowody opłat
    pocztowych (i bankowych) stanowią dowody księgowe.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-10 00:56:12
    Od: "cbud" <c...@p...onet.pl>

    samochód używany - od 3 do 5 lat - w zależności od obrotu (tzn czy się
    opłaca większe stawki w krótszym terminie)

    najlepiej nie podawać miejsca stałej działalności (wzrastają koszty
    czynszu) - podać teren całego kraju. Ważne jest to co napisane w dokumencie
    rejestracyjnym

    ---------
    cbud

    Użytkownik "Jacek Rogowiecki" <j...@p...onet.pl> napisał w