    From: "joan" <g...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kiedy KUP
    Date: Fri, 2 Mar 2007 15:53:52 +0100

    Witam,
    Mam pewien dylemat, moze bedziecie mogli mi pomoc?
    Zalozenia:
    1. Jednoosobowa DG, rozliczam sie na KPiR, ksieguje rachunki i faktury w
    dacie otrzymania, a za media w dacie platnosci.
    2. Chodzi jeszcze o koszty uzyskania przychodu dotyczace zeszlego roku
    (2006).
    Opis sytuacji:
    1. W 2005 wplacilem depozyt 500 euro, ktory mial byc zwrocony po zwolnieniu
    wynajmowanego mieszkania. Depozyt jako depozyt - kosztu nie stanowil,
    zaksiegowany nie zostal.
    2. W listopadzie 2006 zwolnilam mieszkanie, ale zwrotu depozytu nie dostalam
    od razu - bo mial zostac zwrocony po rozliczeniu wszystkich rachunkow.
    3. W lutym 2007 otrzymalam poczta zalegle rachunki - za wode, gaz, prad i
    sprzatanie oraz zwrot depozytu (na rachunek bankowy), pomniejszony o te
    rachunki. Rachunki zostaly wystawione z data listopadowa (2006) lub
    grudniowa (2006), z platnoscia na grudzien 2006 lub styczen 2007.
    Pytania jakie mam to:
    1. Kiedy powinnam zaksiegowac te rachunki? 31 grudnia - poniewaz dotycza
    zeszlego roku, czy w dacie ich otrzymania (luty 2007)?
    2. Jaki kurs przeliczeniowy zastosowac?
    3. Jak policzyc roznice kursowe?
    Pozdrawiam,
    joan