  • 11. Data: 2004-05-08 20:34:24
    Temat: Re: KURS PRZELICZENIA DLA FAKTUR WEWNĘTRZNYCH
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 May 2004, BaLab wrote:

> [...]
    >+ > Z tego co wiem to do przeliczenia w dniu dzisiejszym powinien byc wziety
    >+ > kurs z tabeli wczorajszej (albo poprzedniej, ostatniej ogloszonej) -
    >+ > obowiazujacej dzisiaj. [...]
    >+
    >+ W razporządzeniu jest: "według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank
    >+ Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień wystawienia faktury
    >+ (...)".
    >+
    >+ Znaczy, masz rację, bo ważne jesta NA KIEDY a nie KIEDY kurs został

    To wyłóżcie mi jeszcze skąd wzięliście informację że "dzisiejszy"
    kurs NBP obowiązuje "na jutro" ? Pamiętam że sprawa raz czy dwa na
    grupie stanęła i wyszło że nie ma takiej definicji. Albo wtedy
    została przeoczona albo się pojawiła w międzyczasie: ktoś wie ?
    Sama tabela kursów średnich jest tylko "z dnia", a nie "na dzień" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-05-09 00:02:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości

> [...]
    > została przeoczona albo się pojawiła w międzyczasie: ktoś wie ?
    > Sama tabela kursów średnich jest tylko "z dnia", a nie "na dzień" !

    Gotfryd, Ty mnie inspirujesz :-). Musiałem to sprawdzić - i faktycznie, NBP
    wylicza (na godzinę 11:00) i ogłasza średnie kursy bieżące na podstawie
    Uchwały Nr 51/2002 Zarządu NBP:
    http://www.nbp.gov.pl/aktyprawne/dziennik/2002/dzu14
    _02.pdf
    Obliczone kursy średnie ogłaszane są W DNIU obliczenia m.in. na stronach
    internetowych NBP (par.5 pkt 1a uchwały) oraz NASTĘPNEGO DNIA - w prasie.
    Ustawa o NBP, na podstawie której Zarząd NBP wydał w/w uchwałę
    http://www.nbp.gov.pl/aktyprawne/dwn/ustawa_nbp.pdf nie precyzuje zasad
    obowiązywania kursów. Nie robi też tego ustawa Prawo Bankowe
    http://www.nbp.gov.pl/aktyprawne/dwn/prawo_bankowe.p
    df .

    Można więc przyjąć, że obowiązuje kurs, który był ostatnio ogłoszony. Czyli
    od rana obowiązuje kurs ogłoszony w dniu poprzednim, aż do ogłoszenia
    nowego...

    Sądzę więc, że przez "bieżący kurs średni waluty obcej na dzień wystawienia
    faktury" można rozumieć zarówno kurs ogłoszony w dniu wystawienia faktury,
    jak i w dniu poprzednim, w zależności czy faktura została wystawiona przed
    czy po OGŁOSZENIU ;-).

    Pzdr,
    BaLab

  • 13. Data: 2004-05-09 08:42:14
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

> [...]
    > została przeoczona albo się pojawiła w międzyczasie: ktoś wie ?
    > Sama tabela kursów średnich jest tylko "z dnia", a nie "na dzień" !

    Gdy szukalem podstawy prawnej to nigdzie nie znalazlem konkretnego zapisu
    ale:
    1. tabela, ktora jest drukowana w Rz. zawiera taka uwage - wydrukowana
    tabela wyglada jak zywcem skopiowana z ogryginalu.
    2. domyslnie chyba zasada jest by wszystkie podmioty prowadzace DG mialy
    takie same warunki prowadzenia tejze. Stosujac kurs ogloszony dzisiaj i
    sciagniety z internetu masz warunki by wykazac inne wartosci po przeliczeniu
    niz podmiot "niezinternetowany". Nawet mozesz manewrowac: wybrac kurs
    wygodniejszy. Przecierz zawsze mozesz powiedziec, ze taki byl w momencie
    przeliczania operacji, albo, ze padl ci internet.

    To takie przemyslenia. Tez przez pewien czas przeliczalem po kursie
    wygodniejszym i gdy ktos bedzie mi zarzucal, ze robilem zle bede podawal
    argument o braku takiego umormowania w przepisach. Teraz jednak biore kurs
    ogloszony w dniu poprzednim.

    D.A.

  • 14. Data: 2004-05-09 11:20:12
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Czy może wiesz co z kursem na INTRASTAT. Czy ta sama zasada?

    Przyznam, sie bez bicia, ze jeszcze nie widzialem INTRASTATu. Czytajac
    ustawe wnioskuje, ze wartosci do tej deklaracji biezemy takie same jak do
    ewidencji dla nabycia i dostawy.

    ---> art. 100, ust. 3, pkt 4) laczna wartosc wewnatrzwspolnotowego nabycia
    towarow, wyrazona zgodnie z art. 31, oraz laczna wartosc
    wewnatrzwspolnotowej dostawy towarow - w odniesieniu do poszczegolnych
    kontrahentow.

    ---> art. 31, ust 1 Podstawa opodatkowania wewnatrzwspolnotowego nabycia
    towarow jest kwota, jaka nabywajacy jest zobowiazany zaplacic.

    I tutaj ma zastosowanie odpowiedni przepis z rozporzadzenia, ktory mowi o
    przeliczeniu po srednim kursie NBP.

    D.A.

  • 15. Data: 2004-05-10 02:51:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004, BaLab wrote:
    [...]
    >+ Gotfryd, Ty mnie inspirujesz :-)

    To nie ja, bo sprawa była wałkowana "ogólniegrupowo" :)
    Z takim samym wnioskiem.
    [...]
    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-05-10 02:51:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004, D.A. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 1. tabela, ktora jest drukowana w Rz. zawiera taka uwage - wydrukowana
    >+ tabela wyglada jak zywcem skopiowana z ogryginalu.

    Znaczy NIE jest skopiowana, bo zawiera dodatkową uwagę czy jak ?
    (nie wiem czy mam jakiś "papierowy" egzemplarz RP z "tabelką" :))

    >+ takie same warunki prowadzenia tejze. Stosujac kurs ogloszony dzisiaj
    >+ i sciagniety z internetu masz warunki by wykazac inne wartosci po
    >+ przeliczeniu niz podmiot "niezinternetowany".

    Uprzejmie proszę o wzięcie pod uwagę zarzutu pt. "wciskanie kitu" :)
    Aczkolwiek wiadomo mi że są miejsca w .pl gdzie nawet prąd nie
    występuje :], co nie zmienia faktu że przenośne radioodbiorniki
    tam działają ;)
    Radio nie tylko wzorzec czasu podaje, wzorzec kursu też !

    >+ Nawet mozesz manewrowac: wybrac kurs wygodniejszy.

    Owszem. VATem od biletu ">50km" też mogę "manewrować", wpisując
    go w koszt albo odliczając.
    Podobnoż "co nie jest zabronione".... :)

> [...]
    >+ argument o braku takiego umormowania w przepisach. Teraz jednak biore kurs

    :)
    Ciekawe co zrobisz jak kiedyś będziesz MUSIAŁ wystawić "papier"
    o 9:00 rano :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 17. Data: 2004-05-10 08:13:59
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Znaczy NIE jest skopiowana, bo zawiera dodatkową uwagę czy jak ?
    > (nie wiem czy mam jakiś "papierowy" egzemplarz RP z "tabelką" :))

    Uwaga o terminie obowiazywania tabeli jest zawarta w tesci tabeli. Proponuje
    zanabyc jeden egz. w celach empirycznych. Czy w czasach przedinternetowych
    nie miales do czynienia z gazeta Rz.? :)))

> [...]
    > tam działają ;)
    > Radio nie tylko wzorzec czasu podaje, wzorzec kursu też !

    W pracy nie wolno mi sluchac radia :(( Sa tacy pracodawcy... Ale to temat na
    grupe pl.soc.psycho

    > Owszem. VATem od biletu ">50km" też mogę "manewrować", wpisując
    > go w koszt albo odliczając.
    > Podobnoż "co nie jest zabronione".... :)

    Jesli na bilecie masz wszystkie niezbedne elementy by uznac go za fv to nie
    ma co manewrowac.
    Ja rowniez twierdze, ze "co nie jest zabronione...."

    > :)
    > Ciekawe co zrobisz jak kiedyś będziesz MUSIAŁ wystawić "papier"
    > o 9:00 rano :)

    Rano w kiosku oprocz Faktu, piwa i buleczek kupie rowniez Rz. :)))

    D.A.

  • 18. Data: 2004-05-11 07:56:25
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik "D.A." <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przyznam, sie bez bicia, ze jeszcze nie widzialem INTRASTATu. Czytajac
    > ustawe wnioskuje, ze wartosci do tej deklaracji biezemy takie same jak do
    > ewidencji dla nabycia i dostawy.

    W koncu udalo mi sie sciagnac rozp. M.F. o INTRASTAT.
    To co napisalem poprzednio jest prawie doskonale z jedna poprawka: zasada
    sie zgadza tylko przepis nie ten... :)
    Zgodnie z czescia III rozp. o INTRASTAT do przeliczen stosuje sie zasady
    obowiazujace przy podatku VAT lub zasady obow. dla celow celnych gdy
    regulacje VATowskie nie wystarcza.
    Odpowiednie zapisy sa przy opisach pol nr 19 i 20.

    Pozdrawiam i wyglada na to, ze nie taki diabel bedzie straszny jak go
    rozporzadzenia opisza :)))

    D.A.

  • 19. Data: 2004-05-15 07:55:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, D.A. wrote:
    [...]
    >+ Uwaga o terminie obowiazywania tabeli jest zawarta w tesci tabeli. Proponuje
    >+ zanabyc jeden egz. w celach empirycznych. Czy w czasach przedinternetowych
    >+ nie miales do czynienia z gazeta Rz.? :)))

    Nie :)
    [...]
    >+ > Radio nie tylko wzorzec czasu podaje, wzorzec kursu też !
    >+
    >+ W pracy nie wolno mi sluchac radia :(( Sa tacy pracodawcy... Ale to temat na
    >+ grupe pl.soc.psycho

    Ano. Ale ja mam na myśli fakt podawania danych urzędowych, bronię
    się przed zarzutem o "nierówności" podmiotów. Pracodawca może
    wyznaczyć pracownika który wysłucha ogłoszonego kursu waluty ;)

> [...]
    >+
    >+ Jesli na bilecie masz wszystkie niezbedne elementy by uznac go za fv

    A nie nie. Ja mam na myśli że MOGĘ wpisać ten VAT w koszty, zamiast
    odliczyć ! Podobnież jak wybrać mniej lub bardziej korzystny
    kurs $$... ;)