eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczne › KPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczne
    From: Tomek <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: KPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczne
    Date: Wed, 23 Aug 2006 17:54:29 +0000 (UTC)

    Witam,

    memoriał, VAT, mam 3 pytania:

    1. zamówiłem towar (nie handlowy, miał wejść w skład ŚT), pojechałem po
    odbiór, na miejscu już po zapłaceniu okazało się, że przysłali nie to co
    chciałem, wystawili FV korygującą, podpisałem, oddali kasę. Mam teraz 2
    faktury, jedna na plus X druga na minus X. Pytanie: czy muszę je obie
    zaksięgować, czy mogę po prostu wrzucić do śmieci? Bo podatkowo ani
    rachunkowo nie zmienia mi to nic, natomiat w razie kontroli krzyżowej u
    nich będzie faktura korygująca, której nie ma u mnie.

    2. przepisy mówią o sumowaniu kolumn po zakończeniu miesiąca. Nie
    wnikając już w interpretację tych mętnie napisanych zdań - wzór KPiR nie
    zawiera takiego wiersza. Czy robicie to tak, jak jest namalowane tu:
    http://malybiznes.pl/ksiegowosc/kpir_zakonczenie_mie
    siaca.htm
    Bo tak na logikę, to później należałoby to podsumowanie miesiąca dodać
    do sumy strony i od początku roku;)

    3. FV za telefon:
    wystawiona: 14.08
    nadana: 16.08
    wpłynęła: 22.08
    płatność do: 28.08

    opłaty naliczone w okresie rozliczeniowym 14.07-13.08 - na to składają
    się rozmowy wykonane w tym czasie oraz przedpłata za okres 14.08-13.09
    (czyli abonament płatny z dołu po prostu).

    a) VAT: usługa tele, więc wg terminu płatności - w sierpniu całość.
    Pytanie czy mogę ją sobie w rejestrze zakupu dopisywać po kolei, czyli
    pod datą wpływu (22.08), czy muszę przesunąć 'za' faktury do aż do
    28.08, żeby zachować chronologię; czy liczy się tylko to, że ujęte w
    odpowiednim miesiącu? Bo oficjalnego wzoru ewidencji nie ma.

    b) KPiR: przypomnę że memoriał, więc mam zachować chronologię. Rzecz w
    tym, że tutaj konkretnej daty sprzedaży (zdarzenia gospodarczego) nie
    ma, a poza tym stosuję wyjątek 'chyba że ujęcie nie było możliwe' -
    dostaję tę fakturę zawsze po dwudziestym; chyba celowo wysyłają tak
    późno, bo dzięki temu nie muszę rozbijać rozmów na poszczególne
    miesiące, a tylko część abonamentową (przedpłaty) dotyczącą miesiąca
    następnego przerzucam do przodu (samo nazwanie abonamentu przedpłatą
    chyba nie zmienia klasyfikacji i nie zwalnia z rozdzielania?):
    - Jaką datę mam wpisać w kol. 2? Czy mogę w tym przypadku wpisać sobie
    14.08 (datę wystawienia) i tak chronologicznie wpisać tę fakturę?
    Operator 16.08 wysłał mi SMS-em informację o tym, że 14.08 została
    wystawiona faktura.
    - Czy przypadkiem nie należy (kto wie) rozbić jednak tej faktury na
    część lipcową (z rozmów) ujętą na samym początku sierpnia, część
    sierpniową (rozmowy i część abonamentu) wpisaną na innej pozycji
    sierpnia (co znaczy chronologicznie w przypadku usług o charakterze
    ciągłym?), oraz część wrześniową ujętą na drugiej pozycji września (bo
    pierwszą zajmie nieujęta część następnej faktury pochodząca z rozmów
    sierpniowych)?

    --
    pozdrawiam