eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow? › Jaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow?
  • Data: 2007-06-19 10:34:26
    Temat: Jaka stawke VAT byscie zastosowali i czy nie ma tu jakis kruczkow?
    Od: s...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    Jaka stawke VAT zastosowalibyscie w nastepujacych sytuacjach:

    1) Rejestruje DG i pracuje jako trener dla wiekszej firmy. Firma
    organizuje miejsce szkolen, klientow itd. a ja tylko prowadze wyklady
    i mam placone powiedzmy za dzien szkolenia.

    Teoretycznie zgodnie z zalacznikiem 4 do ustawy uslugi w zakresie
    edukacji za zwolnione z VAT.

    2) Dogaduje sie z gazeta codzienna i pisze dla nich artykuly oraz
    sprzedaje zdjecia, na zasadzie powiedzmy licencji niewylacznej albo
    wylacznej (to juz chyba dla VAT nie ma wiekszego znaczenia).

    Tutaj juz zupelnie zglupialem, bo moim zdaniem takie uslugi mieszcza
    sie zarowno w zalaczniku 4 - zwolnione, ale tez w zalaczniku 3 - 7%
    vat. I badz tu madry i od czego to zalezy.

    Swego czasu naczytalem sie roznych historii, jak ludzie mieli spore
    problemy stosujac nizsza stawke vat, typu - handel na allegro, wysylka
    towarow, ktos potraktowal pakowanie i wysylke jako uslugi pocztowe
    zwolnione z vatu, a urzad skarbowy to zakwestionowal, gdyz w zasadzie
    to nie firma, a dopiero poczta swiadczy uslugi pocztowe i firma nie ma
    odpowiedniej koncesji.

    Inna sytuacja - bloki szkolne. Firma sprzedawala je w supermaketach.
    Urzad zakwestionowal, ze co prawda nazwa jest blok szkolny, ale sposob
    dystrybucji nie gwarantuje, ze nie beda z niego korzystac np.
    urzednicy. Gdyby bloki byly sprzedawane w szkolach, to co innego.

    Oczywiscie te opisane przyklady pokazuja najlepiej niejasnosc naszego
    systemu podatkowego. Ale wracajac do sytuacji 1 i 2 zastanawiam sie,
    gdzie moga byc kruczki prawne, by pozniej nie okazalo sie, ze za pare
    lat wstecz mam placic wyzszy vat, co jak latwo sobie wyobrazic
    oznaczaloby katastrofe. Jak najlepiej byloby to rozwiazac? Jak sie
    zabezpieczyc?