  • 1. Data: 2007-01-13 16:58:36
    Temat: Jak założyć działalność agroturystyczną lub szkółkę jeździecką??
    Od: "aj" <a...@o...pl>

    Mam uprawnienia do nauki jazdy konnej, mam tez swoją stajnię i 4
    konie, chciałabym zacząć naukę jazdy konnej po utworzeniu własnej
    działalności! Byłam w tutejszym urzędzie gminy i niestety kierowano
    mnie z pokoju do pokoju i niczego się nie dowiedziałam, a interesuje
    mnie załozenie szkółki jeździeckiej bądź agroturystyki z jazdą
    konną - tak by wszystko odbyło się jak najtańszym kosztem.
    Chciałabym być ubezpieczona w KRUSie a nie w ZUSie, jedyne co wiem to
    ze w KRUSie ubezpieczony może być rolnik a rolnik to osoba która
    posiada min 1 hektar ziemi, czy wiec ja też mogę być w KRUSie
    ubezpieczona mając 1,7 hektara ziemi (której nie uprawiam) na której
    są pastwiska dla koni...? Bardzo proszę o jakiekolwiek informacje.
    Dzięukję za pomoc!

  • 2. Data: 2007-01-13 21:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jan 2007, aj wrote:

    > ze w KRUSie ubezpieczony może być rolnik a rolnik to osoba która
    > posiada min 1 hektar ziemi

    ...dla porządku: "przeliczeniowy" a nie faktyczny :)
    Na KRUSie się nie znam, ale tyle wiem :) - w zależności od klasy
    gleby może to być nawet znacznie więcej niż 1 ha.
    No i był jakiś patent "na hodowlę" - przejrzyj w archiwum, nie
    wiem czy aktualne.

    > ubezpieczona mając 1,7 hektara ziemi (której nie uprawiam) na której
    > są pastwiska dla koni...?

    Może jakiś rolnik wyłoży: jak to niby jest, bo mi by się wydawało
    że skoro *pastwisko* to jest i uprawa?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-14 13:21:06
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701132240580.3032@athlon64...

    > ...dla porządku: "przeliczeniowy" a nie faktyczny :)
    > Na KRUSie się nie znam, ale tyle wiem :) - w zależności od klasy
    > gleby może to być nawet znacznie więcej niż 1 ha.

    No to nie jest do końca istotne, 1ha przeliczeniowy trzeba przekroczyć.
    I uwaga, bo to ważne - (dokłądnie powinni w KRUSie powiedzieć), ale
    chodzi o to, że ziemie trzeba posiadać minimum 2 lata, aby nie płacić
    ZUSu z DG. Czy trzeba płacić zdrowotne, nie wiem, w krusie w informacji
    wiedzą to dokładnie.

    > No i był jakiś patent "na hodowlę" - przejrzyj w archiwum, nie
    > wiem czy aktualne.

    Pole wystarczy i czas jego posiadania.

    > Może jakiś rolnik wyłoży: jak to niby jest, bo mi by się wydawało
    > że skoro *pastwisko* to jest i uprawa?

    Pstwisko to chyba jakaś łąka, więc uprawa jak w morde strzelił, nawet
    dopłaty z UE można brać, choć też nie może być za dużego rozdrobnienia,
    znaczy kawałek, zeby się kwalifikował musi mieć ileś tam arów
    powierzchni minimum, bodajże 10.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl