  • 1. Data: 2007-01-13 06:02:34
    Temat: ulg.internetowa / malzenstwo
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    Witam. Mam nastepujace problem:

    Chcemy z mezem rozliczyc sie wspolnie (wszelkie po temu przeslanki istnieja), z
    tym ze pojawila sie watpliwosc, czy w takim wypadku bedziemy mogli skorzystac z
    ulgi internetowej - faktury bowiem sa wylacznie na mnie.

    Czy w takim razie - o ile chcemy z tejze ulgi skorzystac - musimy sie rozliczyc
    osobno i ujac ja w moim indywidualnym rozliczeniu? Czy - moze - na te sfere
    rozciaga sie w jakikolwiek sposob wspolnosc malzenska majatkowa? Bo przeciez w
    sferze cywilnoprawnej mimo ze faktury sa na mnie, to w razie ich nieuregulowania
    odpowiada takze moj maz.

    Bede zobowiazana za sugestie

  • 2. Data: 2007-01-13 14:00:03
    Temat: Re: ulg.internetowa / malzenstwo
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "T" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przeciez w
    > sferze cywilnoprawnej mimo ze faktury sa na mnie, to w razie ich

    Możecie się rozliczyc wspólnie, a internet rozliczysz tylko ty, czyli jedną
    ulgą.
    Co prawda tak jak twierdzisz teoretycznie z racji małżeństwa moglibyście
    rozliczyć oboje, tylko pytanie czy chcesz się kopać z koniem pod tyutłem US.
    Za 2007 bierzcie faktury z dwoma imionami i będzie po sprawie.
    Pytanie, cyz wogóle problem istnieje. Masz faktury na więcej niż limit ulgi?

  • 3. Data: 2007-01-14 08:12:43
    Od: "T" <t...@p...onet.pl>

    > Możecie się rozliczyc wspólnie, a internet rozliczysz tylko ty, czyli jedną
    > ulgą.

    Dziekuje bardzo - tak tez pewnie zrobie. Tyle ze - o ile rozumiem - ma to
    wygladac w ten sposob, ze PIT wypelniam dla nas wspolnie, a ulge wykazuje w
    zalaczniku osobno i odliczam tylko od swojego dochodu przed zsumowaniem z
    dochodami meza?

    > Co prawda tak jak twierdzisz teoretycznie z racji małżeństwa moglibyście
    > rozliczyć oboje, tylko pytanie czy chcesz się kopać z koniem pod tyutłem US.

    Heh, jestem jeszcze zdrowa na rozumie, wiec odpowiedz brzmi oczywiscie - nie :-)

    > Za 2007 bierzcie faktury z dwoma imionami i będzie po sprawie.

    Tak tez bedzie trzeba uczynic.

    > Pytanie, cyz wogóle problem istnieje. Masz faktury na więcej niż limit ulgi?

    Nie mam, ale obawialam sie, ze jezeli nie bedzie mozna tego potraktowac
    "wspolnie", to nie bede mogla rowniez nas w ogole rozliczyc raem, a rozliczenie
    wspolne mogloby sie okazac korzystniejsze dla nas niz skorzystanie z tej ulgi.

  • 4. Data: 2007-01-15 11:39:29

    Dnia 1/13/2007 3:00 PM, Użytkownik witek napisał:
    > Co prawda tak jak twierdzisz teoretycznie z racji małżeństwa moglibyście
    > rozliczyć oboje, tylko pytanie czy chcesz się kopać z koniem pod tyutłem US.

    Może warto by kogoś podpuścić...może coś by z tego kopania wynikło dla
    ogółu? ;-)