  • 1. Data: 2007-01-13 13:25:30
    Temat: Zakup działki przez rodziców
    Od: "robert" <...@w...pll>

    Mam pytanko odnośnie zakupu działki. Ze względów kredytowych muszę kupić ją
    na siebie lub żonę. W przyszłości planuję przekazać/darować ją córce.
    Czy w przyszłości, gdy będą przekazywał działkę córce jako darowiznę, będzie
    miało znaczenie kto jest właścicielem tej działki. Czyli czy właścicielem
    jest któreś z rodziców, lub czy właścicielami są obaj rodzice.

    Pozdrawiam

    Robert

    P.S. Temat działek widzę jest na topie !!!!

  • 2. Data: 2007-01-13 13:36:20
    Temat: Re: Zakup działki przez rodziców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jan 2007, robert wrote:

    > Czy w przyszłości, gdy będą przekazywał działkę córce jako darowiznę, będzie
    > miało znaczenie kto jest właścicielem tej działki.

    Przypuszczasz, że wiemy kto dojdzie do rządu i jakie przepisy ustanowi?
    ;)
    Popatrz na to tak: ci którzy w 2005 i na początku 2006 podarowali coś
    bliższej rodzinie plują sobie w brodę.
    Odwrotny (albo dowolny inny) układ też jest możliwy po (przyszłych)
    zmianach przepisów!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-13 17:35:07
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A ja sie podepne co do darowizn gotowkowych, jakie sa teraz podatki za to od
    rodziny 1-2-3 grupy a jakie od obcych?
    Raz na piec lat , czy cos sie zmienilo?

    j...@p...pl
    gg: 207344.
    http://plfoto.com/34727/autor.html

  • 4. Data: 2007-01-13 21:36:23
    Od: "robert" <...@w...pll>

    > Przypuszczasz, że wiemy kto dojdzie do rządu i jakie przepisy ustanowi?
    > ;)
    Rezcywiście nie uszcegółowiłem tego. Chodzi o stan obencego prawa.

    > Popatrz na to tak: ci którzy w 2005 i na początku 2006 podarowali coś
    > bliższej rodzinie plują sobie w brodę.
    > Odwrotny (albo dowolny inny) układ też jest możliwy po (przyszłych)
    > zmianach przepisów!

    Generalnie zakłądam ze darwiznę i tak będę musiał przeprowadzić. Pytanie
    tylko czy ma znaczenie czy:
    1. jedne z rodziców jest właścicielem,
    2. albo czy obaj rodzice współwłaścicielami.
    pod kątem podatków i innych utrudnień.
    Oboje z żoną mamy obecnie wspólnotę majątkową.

    Robert