    From: Szarak <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak to w koncu jest z tymi 50% KUP
    Date: Thu, 29 Apr 2004 10:21:01 +0200

    Witam

    Wyslalem to juz raz wczoraj, ale sie nie pojawilo, wiec wysylam
    ponownie. Byc moze pierwszy post pojawi sie z opoznieniem.

    Niech mi to ktos wyjasni jak krowie na rowie, bo tak czytam i czytam i
    doczytac sie nie moge:)

    Tak po chlopsku (dla jasnosni, nie mam nic wspolnego ze znana frakcja
    walczaca obecnie o wladze:)), artykul 18 ustawy mowi, ze przychod z praw
    autorskich jest wtedy gdy:
    1. Wykonalem jakies dzielo i teraz korzystajacy z moich praw autorskich
    placa mi kase regularnie ... duzo kasy ...
    2. Wykonalem dzielo i opchnalem je razem z prawami autorskimi - jednorazowo.

    Dobrze rozumiem?

    Teraz wezmy pod uwage kwestie projektow informatycznych. Zalozmy, ze
    wykonalem aplikacje. Prosze mi powiedziec, czy przychod w kazdym z
    wymienionych nizej przypadkow kwalifikuje sie do kosztow uzyskania 50%?
    1. Napisalem aplikacje ot tak, dla siebie i teraz odsprzedaje ja
    klientowi wraz ze wszystkimi prawami (a tak na marginesie, jaka powinna
    byc w tym przypadku umowa?)
    2. Klient zleca napisanie aplikacji, ktora robi to co on chce, podaje
    ogolne zalozenia. Ja to wykonuje w ramach umowy o dzielo, sporzadzam
    projekt, koduje, itd.
    3. Klient przedstawia szczegolowy projekt i moja rola to w zasadzie
    tylko kodowanie w ramach umowy o dzielo. W umowie nie ma ani slowa o
    tym, ze klient rosci sobie jakies prawa w zwiazku z tym, ze jest autorem
    projektu.

    Czy to nie jest tak, ze jesli chcialbym uwzglednic 50% KUP (pkt. 2 i 3),
    to powinienem wystawic rachunek wylacznie za przeniesienie praw
    autorskich? Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze nie wolno podciagac pod ta
    umowe takich rzeczy jak wdrozenie itp.

    Niech mi to ktos wyjasni bo glupieje:) Chce byc przygotowany w razie
    rozmowy w US.

    Pozdrawiam serdecznie
    Szarak