    From: Marsjusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jak sprawdzic kontrahenta ??
    Date: Fri, 10 Feb 2006 00:33:21 +0100

    Witajcie

    Do remontu biura wynajalem firme (jednoosobowa dz. gosp.).
    Po zakonczeniu prac gosc wystawil fvat, ksiegowa zaczela amortyzowac itd.
    W miedzyczasie zamowilem u goscia kuchnie, juz prywatnie. Od tego
    momentu zaczely sie problemy, budowa trwa 3 miesiace, gosc mnie unika.
    Popadl w jakies dlugi, zabrali mu auto w leasingu, a kuchni jak nie
    widac tak nie widac.
    Pogryzlem sie z nim, ale jeszcze nie zdecydowalem sie na zerwanie umowy
    i kroki do Rzecznika Praw Konsumenta, a w konsekwencji do sadu.
    "Firma" okazala sie nieuczciwa.
    I zaczalem sie martwic o ... wystawiona fakture za remont biura.

    Jak moge sprawdzic, czy wystawiona przez niego faktura zostala ujeta w
    jego rejestrze sprzedazy VAT ??
    A co za tym idzie czy ja mialem prawo odpisac taka fakture ??

    Chce zwrocic sie do niego na pismie o przedstawienie potwierdzonej kopii
    rejestru sprzedazy VAT i deklaracji VAT;owskiej.

    Dam sobie palec odciac, ze w ogole mi nie odpowie na moje pismo.

    Co moge zrobic ??
    Moze sprowokowac kontrole skarbowa ??
    Czy sa jakies mozliwosci zweryfikowania jego dokumentacji ??

    Pozdr.
    Mariusz