  • Data: 2006-02-10 06:01:11
    Temat: Re: Jak sprawdzic kontrahenta ??
    Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dsgjfv$8i4$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witajcie
    >
    > Do remontu biura wynajalem firme (jednoosobowa dz. gosp.).
    > Po zakonczeniu prac gosc wystawil fvat, ksiegowa zaczela amortyzowac itd.
    > W miedzyczasie zamowilem u goscia kuchnie, juz prywatnie. Od tego
    > momentu zaczely sie problemy, budowa trwa 3 miesiace, gosc mnie unika.
    > Popadl w jakies dlugi, zabrali mu auto w leasingu, a kuchni jak nie
    > widac tak nie widac.
    > Pogryzlem sie z nim, ale jeszcze nie zdecydowalem sie na zerwanie umowy
    > i kroki do Rzecznika Praw Konsumenta, a w konsekwencji do sadu.
    > "Firma" okazala sie nieuczciwa.
> [...]

    Jeżeli nie ujął f-ry w rej. sprzedaży, nie złożył deklaracji VAT albo nie
    zapłacił podatku - nie ma się czym przejmować. Gorzej jeśli wystawił f-rę
    nie będąc Vatowcem. Wówczas brak jest prawa do odliczenia takiej f-ry. A
    jeśli jest VATowcem i się nie rozliczył to będzie jego i jego US problem.
    Jeżeli wiesz pod jaki US podlega jako VATowiec i jest to normalny US to po
    prostu zadzwoń i zapytaj czy ta firma jest zarejestrowanym i czynnym
    podatnikiem ponieważ nabyłeś od niej usługę, wystawiono ci fakturę i nie
    wiesz czy masz prawo do odliczenia. Od razu uprzedzam - nie w każdym US
    podadzą takie informacje. Jeżeli będziesz chciał uzyskać coś więcej - jakieś
    dane adresowe, dane wynikające z konkretnych deklaracji czy wpłaty to z
    miejsca zapomnij że US udzieli ci JAKICHKOLWIEK informacji - tajemnica
    skarbowa. Pytaj tylko czy jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT i
    podaj powód pytania - w nromalnym US udzielą ci odpowiedzi.
    Jeszcze jedno - staraj się dodzwonić do działu VAT, a nie pytać po drodze
    mnóstwo pań Zosi i innych które zajmują sie zupełnie czym innym.

    pozdrawiam

    m.