  • Data: 2011-03-03 11:54:22
    Temat: Jak się rozliczać ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Potrzebna mi jest porada, a o podatkach wiem tylko tyle, że mam PIT z
    pracy mam dać żonie by zaniosła do księgowej.

    Myślę o założeniu DG jednocześnie pracując na etacie.
    DG polegała by na robieniu zdjęć - śluby,chrzty itp. (czyli usługi dla
    "cywilów"). Specyfika tej działalności jest taka, że na początku
    muszę zainwestować kilka-kilkanaście tys. zł,a przez następny
    rok mogę mieć dochód z tego rzędu 2000zł. Ale nie zależy mi aż tak
    bardzo na odliczeniach bo i tak większość sprzętu już mam (>20kzł).

    Wiadomo, że zależy mi na tym by miesięczny koszt opłat był jak najniższy
    bo jeśli w danym miesiącu zlecenia nie będzie to muszę dołożyć do
    interesu. Po jakimś czasie jeśli by się udało rozkręcić to miesięczny
    dochód z DG mógłby oscylować w okolicach najwyżej 2000-3000 zł.

    Jaką formę rozliczenia wybrać ?
    Trochę czytałem i wyszło mi, że najlepsza jest karta podatkowa - dla
    miasta 5-50tys mieszkańców i bez zatrudniania pracowników jest to 234zł.
    (podział jest na usługi fotograficzne - wywoływanie i odbitki oraz
    "pozostałe" - ja bym się załapał chyba na pozostałe).
    Czyli wychodzi mi razem prawie 50ozł miesięcznie ale coś mi się obiło o
    uszy, że zdrowotne można odliczyć od podatku ?
    Jak to jest, ile kasy muszę wywalić jeśli w miesiącu mam przychód 0zł a
    ile jeśli powiedzmy 2000zł w tej opcji opodatkowania ?

    Czy macie może jakieś lepsze pomysły na to bym uczciwie mógł płacić
    podatki ?