  • Data: 2011-03-04 07:55:12
    Temat: Re: Jak się rozliczać ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 15:01:04 +0100, RadekD napisał(a):

    > Z chęcią bym to zrobił - ale nie wiem jak. Coś mi się obiło o uszy kwota
    > 3500zł jako graniczna. Więc wszystko co kupiłem dotychczas mieści się
    > poniżej granicy 3500zł każdy następny zakup będzie powyżej 3500zł.
    > Zakupy to aparaty i obiektywy.

    3500 to jest granica od której *trzeba* wpisać w środki trwałe żeby
    zaliczyć do kosztów, poniżej 3500 *można* wpisać jeśli oczywiście spełnia
    pozostałe warunki (najważniejszy: okres użytkowania > 12 miesięcy)

    Dla rozpoczynających DG wpisanie w ŚT jest zresztą jedyną metodą
    odliczenia kosztu wyposażenia zakupionego wcześniej. Sposób wyceny zależy
    od tego czy posiadasz jakieś dowody zakupu. Masz takie dowody, to cena
    zakupu, nie masz - wycena według cen z grudnia ubiegłego roku z
    uwzględnieniem stopnia zużycia. Sprawdź w ustawie czy ten sposób wyceny
    się nie zmienił. Także w ustawie musisz sprawdzić jaki jest minimalny
    okres amortyzacji dla twojego sprzętu.