eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Jak prawidłowo księgować zaliczki?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2007-01-27 10:59:24
    Temat: Jak prawidłowo księgować zaliczki?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Poszukałem co nieco na temat faktur zaliczkowych i chciałbym upewnić
    się, czy dobrze rozumiem temat, a także zadać kilka dodatkowych pytań.

    Najlepiej chyba działać na przykładach więc weźmy coś takiego: mamy
    umowę na wykonanie jakiejś usługi (nie budowlanej, jeśli ma to znaczenie
    :-)), np. za 10000 PLN netto. W umowie jest zapisane, że płatności
    wyglądają np. tak:
    - 2000 PLN netto zaliczki po podpisaniu umowy
    - 3000 PLN netto po wykonaniu pierwszego etapu umowy
    - 3000 PLN netto po wykonaniu drugiego etapu umowy
    - 2000 PLN netto po dokonaniu odbioru końcowego

    Zaliczka przychodzi na konto w ciągu paru dni od podpisania umowy
    (ewentualnie można wystawić fakturę proforma), po otrzymaniu zaliczki
    (2440 PLN) wystawiamy fakturę VAT, której jednak nie księgujemy jako
    koszt, a jedynie odprowadzamy od niej VAT.

    Co się dzieje po wykonaniu pierwszego etapu? Wystawiamy fakturę na
    3000+660 VAT, którą już normalnie księgujemy, czy może traktujemy to
    jako kolejną zaliczkę? Jeśli księgujemy 'normalnie', to kiedy księgujemy
    zaliczkę? Czy już po ukończeniu pierwszego etapu pracy, czy po drugim,
    czy może po odbiorze końcowym, a może przy każdym z tych etapów po kawałku?

    --
    Pozdrawiam
    Maciek
    KPiR, VAT kwartalnie, ZUS, memoriał

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1