  • 1. Data: 2004-04-26 15:14:41
    Temat: Internet i VAT 22% dla studneta?
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Dostałem dzisiaj piosmo od TPSA informujące o zmianie stawek VAt dla firm,
    Lecz wymieniono tam liste gdzie zostanie obnizona ołata: "Klienci
    indywidualn (osoby fizyczne) nie prowadzący działalności gospodarczej w
    zakresie dostępu do Internetu, oraz uczniowie, studenci szkoły, placówki
    oświatowe, zakłądy kształceń nauczycieli ....." Czy jesli jestem sutudentem
    i mam własną działalność gospodarcza polegająca na sprzedarzy dostepu do
    internetu to mam obniżona opłate za internet czy bede placił 22% VAT za
    internet?? Jak ta sprawa wygląda??

    Z góry thx za odp.

    --
    Pozdrowienia,
    Dawid Partyka

  • 2. Data: 2004-04-26 19:18:58
    Temat: Re: Internet i VAT 22% dla studneta?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Apr 2004, Dawid Partyka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ internetu to mam obniżona opłate za internet czy bede placił 22% VAT za

    Uwaga: to jest moja dywagacja nie poparta przepisem - jeśli literalne
    brzmienie przepisu o tym przesądza to przyznaję bez bicia że go nie
    znam :]
    Pytanie brzmi: a ten internet kupujesz "osobiście" czy "na działalność",
    jaki podmiot jest wpisany na umowie jako nabywca ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-26 19:41:35
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c6j95l$eme$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > i mam własną działalność gospodarcza polegająca na sprzedarzy dostepu do
    > internetu to mam obniżona opłate za internet czy bede placił 22% VAT za

    Jesli f-ra VAT z TEPSY jest wystawiana na Twoja firme to jestes zobowiazany
    do placenia 22% VAT - jesli natomiast odbiorca f-ry jestes TY jako osoba
    prywatna to VAT w tym przypadku nie powinien byc naliczany.

  • 4. Data: 2004-04-26 21:18:26
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > do placenia 22% VAT - jesli natomiast odbiorca f-ry jestes TY jako osoba
    > prywatna to VAT w tym przypadku nie powinien byc naliczany.

    Ja ma wpisane na fakturze nazwe firmy + moje imie i nazwisko. Wiec chyba nic
    z tego :(

  • 5. Data: 2004-04-26 23:47:51
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dawid Partyka <d...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Ja ma wpisane na fakturze nazwe firmy + moje imie i nazwisko.
    > Wiec chyba nic z tego :(
    A ZUSu też nie płacisz bo jesteś studentem?
    Naście lat temu też nie płaciłem, bo naiwnie myślałem,
    że studenci nie muszą, a potem kilka lat drżałem, aż się nie przedawniło.

    ps.
    jak się nazywa student mający własną sieć?
    -studnet ;-) /patrz tytuł posta/

  • 6. Data: 2004-04-27 07:10:04
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Naście lat temu też nie płaciłem, bo naiwnie myślałem,
    > że studenci nie muszą, a potem kilka lat drżałem, aż się nie przedawniło.

    ZUs akurat płace tylko ze obnizony (bo jako absolwent jeszcze).

    > ps.
    > jak się nazywa student mający własną sieć?
    > -studnet ;-) /patrz tytuł posta/
    heheh nei zauwazylem, ale nawet by mogła byc dobra nazwa :)

  • 7. Data: 2004-04-27 11:10:50
    Od: "Katarzyna Nova" <k...@q...pl>

    Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c6jubq$51v$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja ma wpisane na fakturze nazwe firmy + moje imie i nazwisko. Wiec chyba
    nic
    > z tego :(

    Ja zrozumialam, ze tpsa zwalnia z VAT osoby fizyczne prowadzace dzialalnosc
    gospodarcza, zastrzega tylko, ze nie dotyczy to tych, którzy prowadza
    dzialalnosc w zakresie dostepu do Internetu.

    Skad tpsa bedzie wiedziala, czy ty prowadzisz taka dzialalnosc? Masz z nimi
    jakas specjalna umowe " zakup internetu do dalszej odsprzedazy" ?

    Pozdrawiam,

    Katarzyna Nova

    ---

  • 8. Data: 2004-04-27 11:18:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Katarzyna Nova napisał:
> [...]
    >
    > nic

    > Ja zrozumialam, ze tpsa zwalnia z VAT osoby fizyczne prowadzace dzialalnosc

    Że co proszę? TPSA ZWALNIA KOGOS Z VAT?????
    Ja wiedziałam że monopol, ale żeby aż tak? To juz i sejm przejeli??

    Dziecko, Ty sie boga nie boisz?
    Z VAT może cie zwolnić sejm droga ustawy albo Minister rozporządzeniem,
    o ile sejmu mu przyzna taka delegację w ustawie. I nikt poza tym.

    > gospodarcza, zastrzega tylko, ze nie dotyczy to tych, którzy prowadza
    > dzialalnosc w zakresie dostepu do Internetu.

    A tak swoja droga skąd Ci to wyszło, bo czytając ustawe, nawet przy
    maksimum dobrej woli, nijak wyjśc nie chce.

    Aaaa, juz wiem. Ustawa to jest to czego nie oglądałas z bliska.
    No i wszystko jasne...

    Na Twoje nieszczęście pisemka Tepsy nie są obowiązującym prawem w Polsce.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-04-27 14:07:58
    Od: "Katarzyna Nova" <k...@q...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Droga Pani Magdaleno,
    Jest Pani osoba wyjatkowo niegrzeczna.
    To, ze na tej grupie wykreowano Pania na gwiazde nie znaczy, ze jest Pani
    osoba wszystkowiedzaca i nieomylna.
    Droga Pani, czepia sie Pani slowek, okreslen, ktore czesto sa wynikiem
    zastosowania pewnych skrotow myslowych.

    To prawda, calej Ustawy nie czytalam, ale zalacznik nr 4 do Ustawy a
    szczegolnie pozycje 13 i 14 czytalam dosyc dokladnie, natomiast Pani napewno
    nie czytala zawiadomienia, jakie przeslala TP S.A. swoim klientom.
    Jak Pani zapozna sie z tym pismem, to Pani zrozumie , ze to nie mnie tak
    wyszlo, tylko TP S.A.,

    Pani tak czyta i czyta i udaje, ze w zalaczniku 4 poz 14. po slowach "
    ...nie prowadzacych dzialalnosci gospodarczej.." nie nastepuja slowa "...na
    dostep szerokopasmowy".

    To oczywiste, przeciez jesli w telewizji powiedzieli, ze intencja Rzadu i
    Parlamentu jest zwolnie z VAT uslugi dostepu do Internetu swiadczonej na
    rzecz uzytkownikow indywidualnych, to po slowach "....nie prowadzacych
    dzialalnosci gospodarczej" Pani Magdalena "Mady" stawia kropke.
    Moze na branzy budowlanej zna sie Pani jak nikt inny na tej grupie ale jesli
    chodzi o telekomunikacje to wykazuje sie pani wyjatkowa naiwnoscia
    twierdzac, ze pisemka Tepsy nie sa obowiazujacym prawem. Sa, szczególnie
    jesli zawieraja interpretacje nieprecyzyjnych przepisow odnoszacych sie do
    uslug telekomunikacyjnch. Zapewniam Pania, ze wielu operatorow przyjmie te
    interpretacje Tepsy jako obowiazujaca.

    Pozdrawiam,

    Katarzyna Nova

    ---

  • 10. Data: 2004-04-27 16:45:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Apr 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Że co proszę? TPSA ZWALNIA KOGOS Z VAT?????
    >+ Ja wiedziałam że monopol, ale żeby aż tak? To juz i sejm przejeli??

    A tam, Maddy, spokojnie.
    Elegancko pokazali że owszem, mogą ustalić np. termin wystawienia
    faktury na pół roku z okładem. Tych dotyczących "połączeń pośrednich",
    mam na myśli :)
    No to każdy ;) sobie myśli że i VAT jaki napiszą taki obowiązuje ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)