  • 1. Data: 2006-09-04 19:44:28
    Temat: Import usług-kiedy??
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    Witam.Mam pytanko odnośnie importu usług.Kiedy można mówić o imporcie usług?
    I po czym sprawdzić że mamy z nim do czynienia? I prosze sie nie wysmiewac z
    pytania.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-05 10:52:26
    Temat: Re: Import usług-kiedy??
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Annacor" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.Mam pytanko odnośnie importu usług.Kiedy można mówić o imporcie
    > usług? I po czym sprawdzić że mamy z nim do czynienia?

    Ustawa o ptu:
    Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

    9) imporcie usług - rozumie się przez to świadczenie usług, z tytułu
    wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17
    ust. 1 pkt 4;

    Art. 17. 1. Podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne
    niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne:

    4) będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników posiadających
    siedzibę lub miejsce zamieszkania albo pobytu poza terytorium kraju

    a potem juz tylko sprawdzasz miejsce świadczenia (art.27-28)

    a jezeli chodzi o PD, to niektóre rodzaje usług wykonywanych przez
    nierezydentów, równiez podlegają opodatkowaniu w Polsce
    np. w updop są one wymienione w art.21

    pozdrawiam