  • 1. Data: 2006-09-04 17:05:53
    Temat: pit 5
    Od: "Agniecha" <a...@f...pl>

    Witam
    Mam problem. Prowadze od niedawna firmę i pierwszy raz zdarza mi sie
    następująca sytuacja:
    Mam zlecenie na usługę która wymaga ode mnie poniesienia kosztów takich jak
    zakup sprzętu. Kupiłam oczywiście na fakturę. Niestety dochód z tytułu tego
    zlecenia będe mieć za jakieś dwa miesiące. I nie wiem teraz czy koszty
    zakupu tego sprzętu wliczać w miesiącu wystawienia faktury przez sklep czy w
    miesiącu osiągnięcia dochodu (kiedy dostanę pieniądze od zleceniodawcy).
    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-09-06 21:18:15
    Temat: Re: pit 5
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Sep 2006, Agniecha wrote:

> [...]
    > miesiącu osiągnięcia dochodu (kiedy dostanę pieniądze od zleceniodawcy).

    A taki szczegół czy to na PK czy na KPiR to pikuś? ;)
    No i co to za "sprzęt" - czy coś "dla klienta" (tak zakładam niżej) czy
    też coś co może podpaść pod "jednorazowe wyposażenie" (ale jednak
    wyposażenie własne, jeśli nie "idzie do klienta").
    IMO - przy KPiR - to jest zwyczajny "towar lub materiał", czyli idzie do
    kol. 10. Na tym polega uproszczenie KPiR, że *nie* trzeba pilnować momentu
    uznania za koszty towarów handlowych i materiałów podstawowych, rolę
    'korektora' pełni remanent!

    pzdr, Gotfryd