eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFirma zarejestrowana za granicą prowadząca działalność w Polsce › Firma zarejestrowana za granicą prowadząca działalność w Polsce
  • Date: Sat, 24 Mar 2007 09:18:31 +0100
    From: nocturnal activities <n...@n...com>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Firma zarejestrowana za granicą prowadząca działalność w Polsce
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 83.20.255.168
    Message-ID: <4604ded8$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1174724312 83.20.255.168 (24 Mar 2007 09:18:32 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 39
    X-Authenticated-User: otto.data
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:180151
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam serdecznie,

    Prowadzę od ponad roku firmę, którą zarejestrowałem w Wielkiej Brytanii
    i tamże ma ona swoją siedzibę. Jednak otworzyły się pewne możliwości
    rozwoju działalności w Polsce i chciałbym rozpocząć działalność również
    tutaj, nie chciałbym jednak zakładać firmy w Polsce ze względu na duże
    obciążenia i skomplikowany system podatkowy.

    Ostatnio słyszałem, że jeden z niemieckich banków w podobny sposób
    prowadzi działalność w Polsce - zatrudnia ludzi i obsługuje klientów
    jako podmiot zarejestrowany za granicą.

    Krótko wyjaśnię na czym ma polegać moja działalność w Polsce. Jesteśmy
    firmą handlową, sprzedającą oprogramowanie do Wielkiej Brytanii i
    Irlandii. Tak jak powiedziałem, firma jest zarejestrowana w Wielkiej
    Brytanii. W Polce dysponuje nieruchomością, którą chciałbym przeznaczyć
    na rozbudowę działu handlowego i wsparcia IT. Oznacza to, iż chciałbym
    zatrudnić ludzi w Polsce - będą to nie tylko Polacy, ale również Niemcy
    i Brytyjczycy. Faktury oraz zamówiony towat klientom końcowym będzie
    dostarczać centrala w UK.

    Jak zatem mam podejść do tej skomplikowanej kwestii od strony
    formalno-prawnej i podatkowej? Czy jeśli zatrudnię ludzi w Polsce to
    będę musiał płacić im stawki wg prawa UK? Czy będę musiał rozliczać ich
    w tamtejszym urzędzie skarbowym? Czy mogę zatrudnić ich w innej formie?
    Jeśli tak to co proponujecie jako najlepsze rozwiązanie? Czy towary i
    usługi zakupione w Polsce, niezbędne do prowadzenia przedstawicielstwa,
    będę mógł wliczać w koszta firmy brytyjskiej?

    Podkreślam, że zależy mi na niezakładaniu firmy w Polsce. Czy taka
    konfiguracja jest w ogóle możliwa?

    Skoro UE pootwierała granice, to zamierzam z tej wolności korzystać w
    pełni - stąd moje pytanie.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, wskazówki i podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    nct

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1