-
1. Data: 2007-03-24 08:18:31
Temat: Firma zarejestrowana za granicą prowadząca działalność w Polsce
Od: nocturnal activities <n...@n...com>
Witam serdecznie,
Prowadzę od ponad roku firmę, którą zarejestrowałem w Wielkiej Brytanii
i tamże ma ona swoją siedzibę. Jednak otworzyły się pewne możliwości
rozwoju działalności w Polsce i chciałbym rozpocząć działalność również
tutaj, nie chciałbym jednak zakładać firmy w Polsce ze względu na duże
obciążenia i skomplikowany system podatkowy.
Ostatnio słyszałem, że jeden z niemieckich banków w podobny sposób
prowadzi działalność w Polsce - zatrudnia ludzi i obsługuje klientów
jako podmiot zarejestrowany za granicą.
Krótko wyjaśnię na czym ma polegać moja działalność w Polsce. Jesteśmy
firmą handlową, sprzedającą oprogramowanie do Wielkiej Brytanii i
Irlandii. Tak jak powiedziałem, firma jest zarejestrowana w Wielkiej
Brytanii. W Polce dysponuje nieruchomością, którą chciałbym przeznaczyć
na rozbudowę działu handlowego i wsparcia IT. Oznacza to, iż chciałbym
zatrudnić ludzi w Polsce - będą to nie tylko Polacy, ale również Niemcy
i Brytyjczycy. Faktury oraz zamówiony towat klientom końcowym będzie
dostarczać centrala w UK.
Jak zatem mam podejść do tej skomplikowanej kwestii od strony
formalno-prawnej i podatkowej? Czy jeśli zatrudnię ludzi w Polsce to
będę musiał płacić im stawki wg prawa UK? Czy będę musiał rozliczać ich
w tamtejszym urzędzie skarbowym? Czy mogę zatrudnić ich w innej formie?
Jeśli tak to co proponujecie jako najlepsze rozwiązanie? Czy towary i
usługi zakupione w Polsce, niezbędne do prowadzenia przedstawicielstwa,
będę mógł wliczać w koszta firmy brytyjskiej?
Podkreślam, że zależy mi na niezakładaniu firmy w Polsce. Czy taka
konfiguracja jest w ogóle możliwa?
Skoro UE pootwierała granice, to zamierzam z tej wolności korzystać w
pełni - stąd moje pytanie.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, wskazówki i podpowiedzi.
Pozdrawiam,
nct