  • Data: 2005-09-25 13:50:48
    Temat: Faktura na papierze termicznym
    Od: "Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak trwałe muszą być dowody księgowe?
    Przechowywane muszą byc przez 5 lat, ale co w przypadku
    gdy materiał, z którego są one wykonane ma trwałośc krótszą niż 5 lat?

    Zaksięgowałem bilety (spełniające wymogi faktury) wydrukowane na
    papierze termicznym (takim, jaki używa się obecnie do większości paragonów).
    Jak wiemy, nadruki z takiego papieru znikają po kilku miesiącach, góra po
    roku
    (chyba że będę je trzymał w lodówce:).

    Załóżmy, że po 3 latach przychodzi kontrola, a na dowodzie księgowym nie
    widać nawet jednej literki.

    1) Czy coś mi grozi? A jeśli tak, to właściwie za co?
    2) Czy ksero takiego biletu może zostać uznane za dowód księgowy?
    3) Jeśli odpowiedź na pyt. 2 jest pozytywna, to czy mam obowiązek
    sporządzenia
    takiej kserokopiii?

    Pozdrawiam
    Greg.