  • Data: 2005-12-03 14:30:45
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu prywatnego - KUP
    Od: "mroova" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Temat walkowany pare razy, ale pytam o szczegoly:

    Jak bardzo US czepia sie wpisow dotyczacych poszczegolnych wyjazdow? Czy moga
    na przyklad zakwestionowac cel wyjazdu jako niezwiazany z przychodami? Czy
    moga poddac w watpliwosc fakt zaistnienia wyjazdu, jesli nie ma zadnych
    dokumentow potwierdzajacych wyjazd (przyklad: jade na trasie Warszawa -
    Czestochowa, tankuje w Warszawie i robie trase na jednym baku)?

    Teraz przyklad konkretny, bo wlasny...

    Od pazdziernika tego roku prowadze DG (KPiR, VATowi mowie nie). Siedziba
    glowna w domu rodzicow w Czestochowie, jednoczesnie miejsce przechowywania
    dokumentacji podatkowej. Miejsce prowadzenia dzialalnosci teren kraju.
    Mieszkam w Warszawie, wynajmuje miejsce garazowe na cel prowadzenia DG (umowa
    wynajmu zgloszona w US przez wlasciciela).

    Mniej wiecej raz w miesiacu przewoze faktury, rachunki, podpisane umowy itp. z
    Warszawy do Czestochowy przy okazji odwiedzajac rodzicow i zapisuje taki
    wyjazd w EP. Czy US moze to zakwestionowac (oczywiscie wiem, ze wszystko moze
    zakwestionowac, ale pytam o wasza interpretacje/doswiadczenia)? US moglby
    powiedziec, ze przeciez moglem wyslac dokumenty poczta albo kurierem... Ale
    wedlug mnie jest to wtracanie w kwestie efektywnosci dzialania mojej firmy, a
    to nie ich dzialka.

    Za duzo kombinuje?? Kwestia jest taka, ze DG jest sezonowa i do wiosny bede
    mial same koszty. Poniewaz mam niezaleznie stosunek pracy, to chcialbym
    odzyskac troche podatku dochodowego. Jest szansa na kontrole

    Dzieki,
    mroova