  • Data: 2007-02-01 13:53:44
    Temat: Eksport usług do USA
    Od: Adam <a...@i...sp.am.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Chciałbym się upewnić, że dobrze wnioskuje, chodzi mi o eksport usługi
    (licencji do mojego programu, program przesłany via internet) dla firmy
    w USA.

    1. wystawiam fakturę w USD
    http://www.ivpro.net/faktura.png

    Czy taka postać może być, czy tez czegoś brakuje?

    2. Przeliczam wg. kursu średniego NBP
    http://www.nbp.pl/Kursy/KursyA.html

    na dzień poprzedzający sprzedaż, czyli jeśli jutro sprzedaż to
    przeliczam kurs z 2007.02.01 * ilość USD i zapisuje do KPIR
    (kolumny 7 i 9)

    3. Do ewidencji VAT nie zapisuje bo nie podlega

    4. Jak już wpłynie zapłata to sprawdzam po jakim kursie zostało
    zaksięgowane (na koncie złotówkowym) i obliczam różnice kursową,
    którą wpisuje w KPIR kolumny 8 i 9. Z wartością dodatnią (gdy
    dostałem więcej - kurs zdrożał lub ujemną jak się zmniejszył

    Nie wiem jak w mbiznes są księgowane przelewy zagraniczne, czy będzie
    kurs podany, jeśli nie i uwzględniając, że opłatę za przelew ponosi
    klient to mogę zrobić proste działanie,
    Kwota otrzymana w PLN / ilość USD = kurs ?

    5. Do faktury dopinam informacje o obliczonej różnicy kursowej.

    Czy to wszystko?

    Mam drobną wątpliwość, w USA zasadniczo to chyba VATu nie ma, a mam
    dopisek, że klient rozliczy VAT u siebie.

    Pozdrawiam Adam.
    KPIR, VAT, memoriał, ZUSy :)