  • 11. Data: 2010-02-09 12:32:16
    Temat: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 9 Lut, 13:17, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > W dniu 2010-02-09 13:07, Maddy pisze:

    > > Wrzuć producent, tak dla ostrzeżenia
    >
    > No od dawna używam MK RP.

    Przecież możesz skorygować VAT (brutto). Co prawda zapłacze, że się
    nie zgadza liczenie, ale zaksięguje.
    Ja tak zawsze robię i nawet przez chwilę nie pomyślałem, żeby się tym
    stresować.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2010-02-09 12:33:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > To jakieś chore. Przecież jedyny sensowny system to ten, który podałem.
    > VAT jest osobnym podatkiem i cudowanie w takie dziwne warianty zawsze
    > grozi śmiercią lub kalectwem.

    VAT od brutto liczą kasy fiskalne. Wszystkie. Każda faktura do paragonu
    będzie miała VAT wyliczony od brutto. Przez przypadek może to być to
    samo co do netto.

    > pewnie ktoś, kto myślał tak jak ja -- że nikt nie będzie stosował
    > chorych i utrudniających życie nielogicznych zasad.

    Wiesz, jak bym jednak zakładała, że jak ktoś pisze program księgowy,
    nawet do PKPiR to zna przepisy podatkowe i ma jakiegoś doradcę - księgowego.

    Bo, że jest więcej niż jeden sposób poprawnego liczenia VAT wie każdy
    księgowy. Każdy. Jak nie wie, to nie jest księgowym.

    > No od dawna używam MK RP.

    No tak. Darowanemu koniowi....

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-02-09 12:34:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-09 13:28, mvoicem pisze:

    > To powiedz mi jak wg. ciebie "normalnie" wyliczyć półkową cene 19,99 ?

    A co to jest cena połówkowa? Za pół towaru? No to 9,99 i tracę ten grosz
    (ojejku, tragedia) albo sprzedaję po 10zł za połówkę i zarabiam grosz
    (ojejku, wyzyskiwacz)

    > Jakie to netto będzie wg. twojej Jedynej Normalnej Metody?

    No ale co ma nettanie do tego, to już zupełnie nie rozumiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-02-09 12:36:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-02-2010 13:28, mvoicem pisze:

    > To powiedz mi jak wg. ciebie "normalnie" wyliczyć półkową cene 19,99 ?
    > Jakie to netto będzie wg. twojej Jedynej Normalnej Metody?

    Oj nie znęcaj się nad nim bo mu się wszystko pokiełbasi.
    Nie każdy jest zadowolony, jak ma wiele opcji do wyboru.

    A poza tym to moja działka :-p

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-02-09 12:37:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Przecież możesz skorygować VAT (brutto). Co prawda zapłacze, że się
    > nie zgadza liczenie, ale zaksięguje.

    NIE MA TAKIEJ OPCJI:
    http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/ksiegowani
    e.png
    Jak mam tu wpisać towar, żeby się zgadzało, skoro wpisuję 8,80 i 15
    sztuk i dostaję inną wartość towaru niż na ichniej badziewiurze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-02-09 12:40:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-09 13:33, Maddy pisze:
    > VAT od brutto liczą kasy fiskalne. Wszystkie. Każda faktura do paragonu
    > będzie miała VAT wyliczony od brutto. Przez przypadek może to być to
    > samo co do netto.

    No ale jak nie wyjdzie to samo, to się nie da uzgodnić magazynu z
    podatkami. I nawet jakby program miał opcję wpisywania kwoty brutto, to
    nettowe by się mu nie zgodziły wtedy. Normalnie koszmar.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-02-09 12:48:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2010 o 13:30:07 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > No ale brutto to sztuczna cena składająca się z ceny i vatu. Więc bez
    > sensu jest obliczanie w sposób mieszający składniki.

    A wiesz że podstawą opodatkowania w VAT jest obrót - a obrót to cena WRAZ
    z podatkiem?

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-02-09 12:49:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > A co to jest cena połówkowa? Za pół towaru?

    To znaczy "cena na półce" - taka na zawieszce albo na naklejce na
    towarze co leży na półce w sklepie.
    Dżizas, Tristan, nie udawaj nagle aliena. Tak się potocznie mówi.

    Tak się mówi.

    Wiem, że u Ciebie w domu nie, ale w innych domach, sklepach, biurach owszem.

    No to 9,99 i tracę ten grosz
    > (ojejku, tragedia) albo sprzedaję po 10zł za połówkę i zarabiam grosz
    > (ojejku, wyzyskiwacz)

    Socjotechnika uczy, że produkt za 19,99 sprzedaje się lepiej niż za
    20zł. Stąd ceny 199,99 czy 4999,90. Optycznie rząd wielkości się
    zmniejsza. Ludzi mózg (Twój też) daje się na to nabierać a handlowcy to
    wykorzystują.
    Trzeba świadomie wyłączyć ten automat a nie każdemu się chce.

    > No ale co ma nettanie do tego, to już zupełnie nie rozumiem.

    Takie przykład prosty podał.
    Nie ma takiego netto od którego 22% VAT daje w sumie 19,99.
    Ale liczone od brutto jest wykonalne.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-02-09 12:53:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-09 13:49, Maddy pisze:
    > To znaczy "cena na półce" - taka na zawieszce albo na naklejce na
    > towarze co leży na półce w sklepie.

    A, półkowa, przeczytałem połówkowa.

    > Tak się mówi.

    No OK. To się nie da i co? To powieszę na półce 19,98 albo 20. A nie
    będę robił syfu ludziom w księgowaniu.

    > No to 9,99 i tracę ten grosz
    > Socjotechnika uczy, że produkt za 19,99 sprzedaje się lepiej niż za
    > 20zł.

    Myślisz? To sprzedaj za 19,98. Dla mnie taki produkt sprzedaje się
    gorzej, bo trzeba cudować z wydawaniem groszówek.

    > Stąd ceny 199,99 czy 4999,90. Optycznie rząd wielkości się
    > zmniejsza. Ludzi mózg (Twój też) daje się na to nabierać a handlowcy to
    > wykorzystują.

    Bynajmniej. Wręcz przeciwnie -- wkurwia mnie jak sprzedawca mnie
    poprawia i czasami kończę kupowanie. Ja mówię, że proszę to coś za 20zł,
    a on ,,jakie 20zł, 19,99''. Jak się chce bawić w duperszranki, to niech
    sobie znajduje innego debila. Ja zazwyczaj operuję pełnymi kwotami, bo
    nie chce mi się dziubdziać w mało istotne groszówki.

    > Takie przykład prosty podał.
    > Nie ma takiego netto od którego 22% VAT daje w sumie 19,99.
    > Ale liczone od brutto jest wykonalne.

    i on zaoszczędził 1gr, a ja mam w cholerę problemów i cała księgowość
    przestaje mi się zgadzać, bo generalnie księgowość pracuje w cenach
    netto. Więc mam kuźwa towar za 132,05zł całość, ale pojedyncza sztuka
    mnie kosztowała 8,80... I jak to mam uzgodnić bulwa nać?
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-02-09 12:53:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > No ale jak nie wyjdzie to samo, to się nie da uzgodnić magazynu z
    > podatkami. I nawet jakby program miał opcję wpisywania kwoty brutto, to
    > nettowe by się mu nie zgodziły wtedy. Normalnie koszmar.

    Powtarzam - to jest feler programu.
    Powinna być możliwość przebicia kwoty VAT, a najlepiej każdej kwoty,
    byle się dodawanie zgadzało.

    Program księgowy musi być dostosowany do realiów życiowych i przepisów,
    to jest tańsze bardziej optymalne rozwiązanie niż wariant przeciwny.

    "Czapka do głowy a nie głowa do czapki" jak mawiał mój dziadek.

    Producent schrzanił sprawę.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813