  • 1. Data: 2004-08-19 16:17:11
    Temat: Działalnośc sezonowa a VAT
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    mam taki oto wątek: Mój kolega prowadzi od 4 latach w ramach
    własnej DG/KPiR,VAT/ taką sezonową działalność tylko i wyłącznie od
    01 maja do 31 sierpnia każdego roku -a jest to taka letnia
    kawiarenka/ barek piwny/ przy własnym domu.Co roku z Wydziału /
    bodaj Nadzoru Budowlanego/ Urzedu Gminy dostaje pisemne
    zezwolenie na postawienie /urządzenie/ tej letniej kawiarenki własnie
    ściśle na w/w 4 miesiące. Ponieważ ta działalność jak wspomniałem
    wyżej trwa tylko 4 miesiące w roku - w okresie od 01 wrzesnia do 30
    kwietnia następnego roku nie ma żadnych obrotów/ nic się nie dzieje w
    firmie/,więc chociaż w przepisach US de facto nie istnieje pojęcie
    zawieszenia działalności-dla świętego spokoju zawsze składał 1
    września NIP-1 informujący o zawieszeniu działalności a 1 maja
    ponownie NIP-1 o wznowienu działalności / analogicznie w ZUS-
    ZWPA,ZWUA a potem ZFA i ZUA/.W tym okresie nie skladał też
    zerowych deklaracji VAT gdyż nie musiał zgodnie z prawem,jako że nie
    było żadnych obrotów. W tym roku pierwszą deklarację VAT złożył /jak
    co roku/ za maj i...... dziś właśnie dostał wezwanie z US do stawienia
    się w celu wyjaśnienia złożenia wyjaśnień co do złożonej
    deklaracji,gdyz zgodnie z nową ustawą VAt jeżeli podatnik przez 6 m-
    cy nie składał deklaracji VAt/ choćby zerowych/ to przestaje być
    podatnikiem VAT-u. Ale-przecież-wydaje mi się,że prawo nie może
    działać wstecz,skąd kolega miał przewidzieć że w maju wyjdzie nowa
    ustawa i że w zwiazku z tym od września ub.r. do kwietnia br.powinien
    mimo braku obrotów składać zerowe deklaracje? /hihi,mam nadzieję
    że żadna kara go nie spotka za to,przecież w poprzednich latach też
    nie składał zerowych deklaracji w czasie "zawieszenia" i było ok/. Teraz
    od września tego roku -zgodnie z nową ustawa-będzie już składał
    zerowe deklaracje VAT,chociaż bez sensu i logiki ale zgodnie
    przynajmniej z prawem / czesto nielogicznym niestety/.

    -> http://usenet.pomocprawna.info