  • 1. Data: 2004-08-19 13:49:33
    Temat: Faktura dla firmy w UE
    Od: "Łukasz Woźnica" <f...@g...pl>

    Witam,

    mam DG na Vat i niespopdziewanie dostałem szybkie zlecenie dla firmy z UE
    (wykonałem kilka fotografii dla niemieckiego dziennika:)...
    i tu mam problem....
    Chcą ode mnie fakturę....
    Oczywiście nie jestem jeszcze zarejestrowany w US jako podatnik Vat R-UE....
    i tu mam pytanie.. a w zasadzie kilka pytań....

    Ile trwa rejestracja R-UE?
    W jakiej walucie wystawia się fakturę?
    Czy to prawda że faktura może być dwujęzyczna?
    Czy na konto firmowe mogę dostać przelew z zagranicy w Euro? (mBiznes w
    mBanku- to akurat sobie zaraz sam sprawdzę w infolinii :)

    Liczę na pomoc i z góry dziękuje

    Pozdrawiam

    Łukasz Woźnica

    KPiR, VAT7K

  • 2. Data: 2004-08-19 19:28:43
    Temat: Re: Faktura dla firmy w UE
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Łukasz Woźnica <f...@g...pl> wrote:
    > Ile trwa rejestracja R-UE?

    Tego akurat nie wiem.

    > W jakiej walucie wystawia się fakturę?

    Dowolnej.

    (BTW - czy VAT na takiej fakturze musi być w PLN? Tj. czy ma być '0 PLN' czy
    może być np. '0 EUR' jeśli cała faktura jest w EUR? Bo par. 12, ust. 6
    rozporządzenia MF nt. zawartości faktury mówi, że w PLN - no i się boję, że
    jakiś kontroler uzna, że moje '0 EUR' nie jest równe '0 PLN' - bo wszędzie
    mam '0 EUR').

    > Czy to prawda że faktura może być dwujęzyczna?

    Tak.

    > Czy na konto firmowe mogę dostać przelew z zagranicy w Euro? (mBiznes w
    > mBanku- to akurat sobie zaraz sam sprawdzę w infolinii :)

    Możesz. Kod SWIFT (przyspiesza przelewy): BREXPLPWMUL ;)

    P.