  • 1. Data: 2007-02-06 14:56:21
    Temat: Działalność+etat i faktury na rzecz pracodawcy
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Czy są jakieś przeszkody w tym żeby osoba prowadząca działalność
    gospodarczą wystawiała faktury za usługi swojemu obecnemu pracodawcy?
    Rozumie, że zakres usług musi być różny w umowie cywilnoprawnej i
    umowie o prace.
    Czy ma jakieś znaczenie fakt, że osoba wcześniej podpisała kontrakt a
    później (jednak w trakcie wykonywania kontraktu) zawarła umowę o pracę
    z tym samym podmiotem?
    Czy w tym przypadku decyduje fakt, że świadczone usługi i wykonwyana
    praca pokrywają się w czasie i równolegle będzi wypłacan pensja i
    płatne będą faktury?
    Czy jest jakieś rozróznienie z uwagi na rodzja działalności? Np.
    inaczej na ryczałcie, a inaczej na KPiR ? Jak to różnica i jakie
    skutki?
    Będę wdzięczny za pomoc lub podpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-02-07 14:45:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Feb 2007, Krzysztof wrote:

> [...]
    > gospodarczą wystawiała faktury za usługi swojemu obecnemu pracodawcy?
    > Rozumie, że zakres usług musi być różny w umowie cywilnoprawnej

    Z tytulu umowy o pracę powstaje "powiązanie podatkowe", obejrzyj:
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+podmioty+powi%C4%85zane

    Nie spotkałem się z opisem żeby ktoś się szczególnie czepiał,
    jakby istniały powody (znaczy zaniżona pensja i "pompowanie"
    zapłaty przez DG) to może...
    Niemniej "powiązanie" jest i trzeba zajrzeć do ustawy ile wynosi
    próg prowadzenia obowiązkowej ewidencji transakcji z podmiotem
    powiązanym, AFAIR jest dość wysoki, ale nie chce mi się sprawdzać :)

    > Czy jest jakieś rozróznienie z uwagi na rodzja działalności?

    Na rodzaj opodatkowania, nie rodzaj działalności!

    > Np. inaczej na ryczałcie, a inaczej na KPiR ?

    Są ograniczenia jeśli "czynności się pokrywają" - IMO korzystanie
    z ryczałtu w takim wypadku może być proszeniem się o klopoty.
    Zajrzyj do przepisów, np. tu (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/ra201198.htm?strona=1#spis1
    ...art.8.1.6 oraz art.8.2
    To samo dotyczy wyboru opodatkowania "liniowego".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-14 09:30:16
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > pzdr, Gotfryd