  • 1. Data: 2007-02-06 15:09:59
    Temat: Zaliczka leasing KUP czy NKUP?
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Witam,
    poniewaz juz nie raz mi pomogliscie rozwiac watpliowsci wiec pytam znowu ;-)
    Firma (ksiegi handlowe) wplacila wykonawcy zaliczke na wykonanie maszyny,
    ktora bedzie leasingowac. Wykonawca wystawil na zaliczke fakture VAT.
    Odliczylam VAT a netto dalam na inwestycje - jest NKUP.
    A moze powinnam zaksiegowac netto w koszty leasingu? Wtedy bedzie KUP
    Maszyna bedzie dostarczona dopiero za kilka miesiecy.

    prosze o pomoc

    pzdr
    Iwona

  • 2. Data: 2007-02-07 14:47:42
    Temat: Re: Zaliczka leasing KUP czy NKUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Feb 2007, IwonaW wrote:

    > Firma (ksiegi handlowe) wplacila wykonawcy zaliczke na wykonanie maszyny,
    > ktora bedzie leasingowac. Wykonawca wystawil na zaliczke fakture VAT.
    > Odliczylam VAT a netto dalam na inwestycje - jest NKUP.

    IMO jest NKUP. Jako tylko KPiRowiec nie rozróżniam "dania na inwestycje"
    od innych form nieuzanania za KUP więc się nie wypowiem :)

    > A moze powinnam zaksiegowac netto w koszty leasingu?

    Ale przecież leasing się NIE zaczął, prawda?

    pzdr, Gotfryd