  • 71. Data: 2010-05-14 11:45:10
    Temat: Re: Dwa towary na jednej pozycji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Czemu nie miałem?

    Rozumiem, że dostałeś ją gratis bez umieszczenia na fakturze

    > Kupiłem laptop, była to jedna pozycja laptop + torba.

    No jak była wpisana na fakturę, to ok.

    > Co to zmieni (podatkowo), że zaksięgujesz w KPiR:
    > 1. ZAKUP: Myszkę za 10 zł
    > 2. ZAKUP: Torbę za 20 zł
    > i sprzedałem:
    > 3. SPRZEDAŻ: Torbę za 25 zł
    > a:
    > 1. ZAKUP: Mysz i torba 30 zł
    > 2. SPRZEDAŻ: Torba za 25 zł
    > Podatku chyba wyjdzie tyle samo?

    O ile zmieścisz się w 1 roku. A jak jeden z towarów zostanie sprzedany,
    ale drugi będzie wisiał na remanencie? Jak go wpiszę za 1zł to będzie
    mało podatku. A jak wpiszę za 100zł to dużo.

    Analogicznie jak oba zostały w firmie, ale jeden jako KUP, jeden jako TOW.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 72. Data: 2010-05-14 11:51:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No że ją kupiłeś. Masz na fakturze tak jak ja ją wpisaną czy wcale?

    Mam. W jednej pozycji, tak jak Ty.

    > Czy w takim razie nie byłoby to sposobem obejścia remanentu? Wrzucam
    > towar na wyposażenie, remanent mam 0 i 0 podatku.

    Tylko jeśli udowodnisz w razie kontroli, że *naprawdę* potrzebujesz do
    pracy 1000 myszek i toreb :) Wiele rzeczy w podatkach jest przecież
    uznaniowe, o ile umiesz sensownie wytłumaczyć swoje postępowanie.

    A tymczasem jedna osoba którą chyba masz w KF, odpowiedziała na Twoje
    pytanie w przypadku towarów, podając stosowny paragraf rozp. dot. KPiR,
    w którym pisze co robić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 73. Data: 2010-05-14 15:20:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tylko jeśli udowodnisz w razie kontroli, że *naprawdę* potrzebujesz do
    > pracy 1000 myszek i toreb :) Wiele rzeczy w podatkach jest przecież
    > uznaniowe, o ile umiesz sensownie wytłumaczyć swoje postępowanie.

    No właśnie... A może mam je na rezerwę?

    > A tymczasem jedna osoba którą chyba masz w KF, odpowiedziała na Twoje
    > pytanie w przypadku towarów, podając stosowny paragraf rozp. dot. KPiR,
    > w którym pisze co robić.

    No trudno. Skoro mnie wcześniej obrażała, to co poradzić?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2010-05-14 16:30:55
    Od: "'Tom.N'" <t...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hsjpnd$rh1$1@news.onet.pl>:

    > No trudno. Skoro mnie wcześniej obrażała

    Oczywiście podasz listę message-id wiadomości w których zostałeś
    obrażony[1].

    >, to co poradzić?

    Zawsze można trollować dalej...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 75. Data: 2010-05-14 20:47:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]

    Dla porządku - jeśli wcześniej nie zostało (wyposażenie)
    "przeklasyfikowane" na towar, to co najmniej podyskutować można
    czy powinno być w kolumnie "przychody inne", (raczej powinno
    - bo jest w art.14.2 ustawy). więc w ten sposób potrzeba
    "zmienienia czegoś w papierkach" wyrażana przez Tristana
    będzie zaspokojona :) (albo "przeniesienie" albo sprzedaż
    w sąsiedniej kolumnie).

    > Czy w takim razie nie byłoby to sposobem obejścia remanentu?

    Nie.

    > Wrzucam
    > towar na wyposażenie, remanent mam 0 i 0 podatku.

    Przejrzyj archiwa i znajdź post Maddy, w którym pisała jak kontrola
    grzecznie zwróciła jej uwagę, iż skoro paczka papieru (albo jakiś
    taki podobny dyngs) jest niezaczęta (a wręcz nierozpakowana)
    to nie powinna być w kosztach.

    Przy KPiR stosuje się uproszczenie z "wrzuceniem" zakupu towarów
    i materiałów w KUP, ale przepisów art.22d.1 nikt nie uchylił,
    prawda? (a są one przecież szczegółowe wobec art.22.6b)

    No to jakim prawem chcesz "nie oddane do używania" uznać
    za KUP? Jak setkę myszek rozpakujesz, to primo klientów
    zniechęcisz (bo towar potraktują jako używany), a secundo
    podpadniesz pod "czynność pozorną" :|

    pzdr, Gotfryd

  • 76. Data: 2010-05-14 20:51:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No właśnie... A może mam je na rezerwę?

    Noż...
    Przecież wolno Ci. Mieć w rezerwie.
    Standardowo spytam: a *PRZECZYTAŁEŚ* art.22d.1 z ustawy, z naciskiem
    na cztery ostatnie słowa?
    Tam napisali kiedy "rezerwa" idzie w KUP :|

    > No trudno. Skoro mnie wcześniej obrażała, to co poradzić?

    Ano zawsze możesz ustawy samemu poczytać, zgoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2010-05-14 20:55:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No jak była wpisana na fakturę, to ok.

    A jakby nie była, to co byłoby nie OK, skoro STAN FAKTYCZNY
    był taki, że kupiono zestaw z torbą?

    > O ile zmieścisz się w 1 roku. A jak jeden z towarów zostanie sprzedany,
    > ale drugi będzie wisiał na remanencie?

    Ale uparty jesteś...
    A jak ta torba zostanie sprzedana jako UŻYWANA, to co? ;)
    Znaczy była w wyposażeniu, "wprowadzona do użytkowania", ale okazało
    się że użytkowania mało, więc opłaca się sprzedać.
    Podważasz - wskaż przepis!

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2010-05-15 10:29:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A jakby nie była, to co byłoby nie OK, skoro STAN FAKTYCZNY
    > był taki, że kupiono zestaw z torbą?

    No ale brak dowodów. A to może pozwolić wprowadzić do obrotu nielegalny
    towar. Wolno tak?

    > Ale uparty jesteś...
    > A jak ta torba zostanie sprzedana jako UŻYWANA, to co? ;)

    Nico. Nie rozumiesz o czym piszę, czepiłeś się swojego rozumienia. A ja
    piszę prosto:

    Kupiłem torbę i mysz. Mysz poszła w KUP, a torba na półkę i leży. Od
    tego, jak to rozbiję kwotowo, zależy wysokość podatku. AMEN. Dlatego
    pytam o sposób rozbicia. Nie wiem co w tym może być niejasnego, w tym
    moim pytaniu.

    > Znaczy była w wyposażeniu, "wprowadzona do użytkowania", ale okazało
    > się że użytkowania mało, więc opłaca się sprzedać.

    No OK. Czyli całość wpisałeś w KUP.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 79. Data: 2010-05-15 10:37:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > na cztery ostatnie słowa?
    > Tam napisali kiedy "rezerwa" idzie w KUP :|

    Ile razy mam ci powtarzać, że czytałem, ale to czasami niewiele zmienia.
    Od lat analizuję pewne ustawy i rozporządzenia związane z moją pracą, a
    i tak nieraz coś mnie zaskoczy. Jakaś interpretacja inna albo inne
    zrozumienie. A do tego na pewnym forumie pojawiają się takie Tristany,
    co gorzej ode mnie to znają. Ale nie piszę im ,,a ustawę przeczytałeś''
    tylko staram się wskazać konkretne fakty. Bo czytanie ustawy przez laika
    niewiele czasami zmienia. Co z tego, że przeczytałem o Strukturze VAT,
    że skonsultowałem się z US oraz z księgową. Nadal nie umiem tej
    struktury właściwie zastosować i muszę wyrzucać KUP związany z ZW do kosza.

    Po prostu mam pewną pojemność pojmowania prawa i nic więcej nie wyciągnę.

    Nie złość się więc, że ty, biegły w piśmie, znajdujesz mi jakieś
    niuansiki, których ja nie znam albo nie rozumiem.

    > Ano zawsze możesz ustawy samemu poczytać, zgoda.

    Mogę. Ale co to zmienia? Pewnych rzeczy nie rozumiem. Niestety nie wiem
    co mam przeczytać, żeby zrozumieć jak podzielić torbomysz na kawałki. Na
    razie wg Piotra mogę dowolnie. Czy tak naprawdę jest, skoro to wpływa na
    podatki?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 80. Data: 2010-05-15 10:38:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No to jakim prawem chcesz "nie oddane do używania" uznać
    > za KUP? Jak setkę myszek rozpakujesz, to primo klientów
    > zniechęcisz (bo towar potraktują jako używany), a secundo
    > podpadniesz pod "czynność pozorną" :|

    No OK. To to zrozumiałem. A teraz nadal nie wiem czy mogę dowolnie
    podzielić kwotowo torbomysz? Czy wersja Piotrka jest OK?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek