    From: "Kraszan" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Domiar PCC
    Date: Wed, 7 Dec 2011 15:38:16 +0100

    Drodzy forumowicze

    Dziwna sprawa:
    Sprzedajacy posiada dokument od US sprzed ponad roku,
    gdzie US pisze, ze "wycena nieruchomosci na 140.000 jest
    wlasciwa i zgodna z cena rynkowa" - od tej kwoty rozliczal
    sie spadkobierca. Pozniej nieruchomosc stala i niszczala.
    Zaczal przeciekac dach, na budynku pojawilo sie pekniecie,
    ogrod zarosl i wszystko zaczelo wygladac jak rudera.
    Dodatkowo aktualnie spadly ceny nieruchomosci...
    Kupiłem ta nieruchomość za 110.000
    Rzeczoznawca wyceniajacy nieruchomosc na potrzeby
    kredytu bankowego uznal, ze tyle to warta jest sama dzialka.
    Budynek nadaje sie do remontu i mam zamiar taki przeprowadzic.
    PCC od 110.000 poszedl juz przez notariusza. Notariusz
    polecil mi jednak "poddac sie dobrowolnej weryfikacji"
    w urzedzie skarbowym, gdyz jak twierdzi:
    "urzad skarbowy ma 5 lat na zweryfikowanie transakcji.
    Przyjda za 4 lata, gdy dom bedzie wyremontowany, oszacuja
    ze nieruchomosc warta jest np. 400.000 i od takiej kwoty
    nalicza podatek PCC i dowala odsetki od dnia zakupu".
    Czy to prawda? Wiem ze pomoc moga zdjecia, ze papier
    z ich wycena na 140000 tez jest jakims argumentem, ale
    az wierzyc mi sie nie chce ze moze dojsc do takiego domiaru.
    Jak przeprowadzic taka weryfikacje i w ktorym urzedzie, bo
    zameldowany jestem w innym miescie niz jest nieruchomosc.

    Pozdrawiam
    Grzegorz.