    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Dochód szczególny
    Date: Mon, 27 Jul 2009 11:16:51 +0200

    Witajcie!
    Przymierzam się do zlikwidowania DGOF (VAT, KPiR, bez udziwnień).
    Spodziewałem się zagwozdek przy VAT - a zgłupiałem przy dochodowym. Otóż
    zostają mi dwa laptopy, wyposażenie, którego się nie będę pozbywał. W
    rozporządzeniu odnośnie KPiR stoi, że muszę je ująć w remanencie
    końcowym według cen zakupu. OK, proste, choć niemiłe. Zagwozdka jest w
    UoPDoOF. Rozdział 5, "Szczególne zasady ustalania dochodu", art.24.2 -
    dla KPiR przychód minus koszty plus/minus remanent. Nadal nietrudne. Ale
    dalej jest art.24.3 - "W razie zawiadomienia naczelnika urzędu
    skarbowego o likwidacji działalności gospodarczej, dochód ustala się
    przy zastosowaniu do wartości ustalonej według cen zakupu pozostałych na
    dzień likwidacji (...) rzeczowych składników majątku nie będących
    środkami trwałymi" wskaźnika procentowego: dochód do przychodu za
    ostatnie 3 miesiące.
    Wychodzi mi, że albo mam dwa razy opodatkować te laptopy (raz przez
    ujęcie w remanencie, raz jako osobny dochód), albo tegoroczny dochód
    firmy to ułamek ich ceny - co samo w sobie jest ciekawą koncepcją. Gdzie
    robię błąd?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.