  • Data: 2009-07-27 22:36:18
    Temat: Re: Dochód szczególny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jul 2009, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    > końcowym według cen zakupu. OK, proste, choć niemiłe. Zagwozdka jest w
    > UoPDoOF. Rozdział 5, "Szczególne zasady ustalania dochodu", art.24.2 -
    > dla KPiR przychód minus koszty plus/minus remanent. Nadal nietrudne. Ale
    > dalej jest art.24.3 - "W razie zawiadomienia naczelnika urzędu
    > skarbowego o likwidacji działalności gospodarczej, dochód ustala się
    > przy zastosowaniu do wartości ustalonej według cen zakupu pozostałych na
    > dzień likwidacji (...) rzeczowych składników majątku nie będących
    > środkami trwałymi" wskaźnika procentowego: dochód do przychodu za

    Zajrzyj do ustawy i powiedz, co Ci wyszło z przeczytania art.24.3
    wobec np. towarów handlowych, które zostały "na stanie".
    Będzie prościej :D (niż z traktowanym jakoby "inaczej"
    wyposażeniem).

    > Wychodzi mi, że albo mam dwa razy opodatkować te laptopy (raz przez
    > ujęcie w remanencie

    Wyjdź z siebie, stań obok i powiedz: jak ten remanent ma być
    opodatkowany?
    Bo ja bym rozważył nieśmiało taką tezę: "odrębnie" :D

    Polecam uwadze art.44.4 wiadomej ustawy :D
    Gdzieś się mylę?

    > albo tegoroczny dochód
    > firmy to ułamek ich ceny - co samo w sobie jest ciekawą koncepcją.

    Koncepcja jest taka - jak firma "statystycznie" na 10000 zł przychodu
    uzyskiwała 4754 zł dochodu, to taka "średnia" określa ile by
    zarobiła również na 2000 zł "statystycznych" pozostałości.

    Przeciwko naciąganiu działają:
    - ew. kontrola US, jak "współczynnik" będzie znacząco niekorzystny
    w ostatnim roku działalności :D
    - przepadek VAT.

    pzdr, Gotfryd