  • 1. Data: 2011-04-18 18:34:06
    Temat: Długa nazwa usługi na fakturze
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Trafił się klient, który chciałby mieć na fakturze dokładnie
    wyszczególnione, co zostało wykonane w ramach usługi. Niestety mój
    program do faktur ma ograniczenie do iluś-tam znaków (przyznam, że
    rzeczywiście niewielu) i mogę wprowadzić opis najwyżej kilku-wyrazowy.
    Jak to obejść:
    1. Poszukać innego programu, ewentualnie wystawić jednorazowo fakturę w
    czymkolwiek (Word, Excel, czy coś podobnego)? Szczerze mówiąc wolałbym
    mieć wszystko w jednym programie, w tym samym formacie itd.
    2. Spisać umowę, tam wszystko wyszczególnić i na fakturze wpisać tylko
    "Usługa zgodnie z umową nr ..."? Chyba przerost formy nad treścią ...
    3. Wpisać w nazwę usługi jakąś krótką nazwę, a w pole "Uwagi" wstawić
    jakiś dłuższy opis (program tam akurat pozwala wpisać kilka linii tekstu)?
    4. Jakieś inne pomysły?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-04-18 18:51:19
    Temat: Re: Długa nazwa usługi na fakturze
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Spisać umowę, tam wszystko wyszczególnić i na fakturze wpisać tylko
    > "Usługa zgodnie z umową nr ..."? Chyba przerost formy nad treścią ...

    Ja bym tak wlasnie zrobil.
    W koncu faktura jest sprawa drugorzedna (w stosunkach cywilnoprawnych) -
    jest ona tylko dowodem zawarcia ustnej umowy miedzy stronami. Nic nei stoi
    na przeszkodzie, by umowa miala charakter pisemny - a jesli tak, to lepiej
    zrobic to na oddzielnym dokumencie niz wypisywac litanie w tresci faktury.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-04-18 18:54:53
    Od: co szuka pomocy <n...@n...pl>

    czasem na fakturze jest gdzies miejsce na dodatkowo informacje, choc tu
    skarbowka moze sie troche czepiac

    jak nie ten pomysl, to np. kiedys UPC (ta od tv kablowek) robila tak, ze
    wystawialo fakture a do faktury wystawialo dodatkowy dokument nazywany
    zalacznikiem i tam w szczegolach specyfikowalao jakie uslugi

    moze wystaw fakture z krotkim opisem i stworz do niej zalacznik w
    wordzie z tytulem zalacznik do faktury nr taki i taki z dnia takiego i
    takiego dokladna specyfikacja uslug i napisz co klient sobie zyczy
    (oczywisciw w granicach rozsadku)

  • 4. Data: 2011-04-18 18:58:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-04-18 20:51, SDD pisze:
> [...]
    > zrobic to na oddzielnym dokumencie niz wypisywac litanie w tresci faktury.
    Dzięki. Sęk w tym, że tu nie chodzi o litanię. Dokładny opis zmieściłby
    się pewnie w 4-5 liniach tekstu, podczas gdy używany przeze mnie program
    umożliwia wpisanie najwyżej 2. Gdyby ten opis rzeczywiście miał być
    mocno rozbudowany, to nie zastanawiałbym się jak upchnąć to na fakturę,
    tylko od razu robił umowę, ale w tym przypadku brakuje mi raptem miejsca
    na kilkanaście wyrazów.

    Maciek

  • 5. Data: 2011-04-18 18:58:21
    Od: <s...@a...pl>

    > jest ona tylko dowodem zawarcia ustnej umowy miedzy stronami.

    No to wystawię Ci kilka faktur na 25 tys. złotych :) Jesli one są dowodami
    zawarcia umowy, to nie masz wyboru, musisz mi zapłacić...

  • 6. Data: 2011-04-18 19:04:52
    Od: "CabaJ" <j...@g...pl.pl>

    "Maciek" <m...@n...pl> napisał:

> [...]
    > 3. Wpisać w nazwę usługi jakąś krótką nazwę, a w pole "Uwagi" wstawić
    > jakiś dłuższy opis (program tam akurat pozwala wpisać kilka linii tekstu)?

    Wypisz recznie na gotowym druku.

  • 7. Data: 2011-04-18 19:07:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No to wystawię Ci kilka faktur na 25 tys. złotych :) Jesli one są dowodami
    > zawarcia umowy, to nie masz wyboru, musisz mi zapłacić...

    Ja odmowie zaplaty, gdyz umowy ustnej z Toba nie zawieralem. Bedziesz musial
    pojsc do sadu.
    Przed sadem jednak bedziesz musial dowiesc, ze usluge ta zamawialem, ze
    ustna umowa miala rzeczyeiscie miejce.

    Okolicznoscia, ktora powyzsze mocno by uprawdopodobnila, bylby fakt
    oplacenia faktury przeze mnie (jako nabywce) - tej okolicznosci w omawianym
    przez Ciebie przypadku zabraknie i sad moze nie dac Ci wiary :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-04-18 19:14:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Okolicznoscia, ktora powyzsze mocno by uprawdopodobnila, bylby fakt
    > oplacenia faktury przeze mnie (jako nabywce) - tej okolicznosci w
    > omawianym przez Ciebie przypadku zabraknie i sad moze nie dac Ci wiary :)

    Kiedys sprawa byla prostsza, bo juz sam podpis nabywcy stanowilby bardzo
    duze wzmocnienie dowodu (utrudniajac jego sfabrykowanie). Teraz w ramach
    ulatwien to rzeczywiscie jakis sympatyczny moze wystawiac faktury komu
    podadnie i za co chce.

    Jakis Kruk to potem skupi za 5% wartosci i znajda sie jacys zainteresowani
    "rozlozeniem na korzystne raty".
    Przeciez byl pare dni temu na p.s.p watek o fakturze za jakas usluge
    medyczna w Egipcie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-04-18 19:28:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-04-18 21:04, CabaJ pisze:
    > Wypisz recznie na gotowym druku.
    Taaaa. Żeby wyglądało to jak recepta, którą ostatnio w aptece z każdej
    strony oglądali. Ostatni raz pisałem w trakcie obrony pracy dyplomowej i
    teraz to się już nawet podpisuję z trudem ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2011-04-18 20:08:56
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    > 1. Poszukać innego programu,

    jakbyś szukał programu który wystawia faktury bez ograniczeń co do
    ilości znaków ( jak i w pełni definiowalnym szablonie faktury ) to
    zajrzyj na elaboro.pl

    --
    Elaboro Online System
    Przyjazne oprogramowanie dla firm