    From: lejlaneja <l...@w...pl>
    Subject: DIETY W PODRÓŻACH SŁUŻBOWYCH - JAK UDOKUMENTOWAĆ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 23 Nov 2005 16:23:16 +0100

    W zwiazku z prowadzoną dzialalnoscią gospodarczą większość miesiąca
    przebywam za granicą.
    Wygooglowałam, że do kosztów mogę zaliczyc diety.

    Cyt. Gotfryd
    "Jest przepis a contrario w PDoOF:
    +++
    "kosztem nie są":
    52) wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących
    działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących - w części
    przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom,
    określoną w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,
    ---

    W myśl a contrario - skoro przekraczająca część nie jest KUP
    to część nieprzekraczająca KUP *jest* bo przepis nie miałby
    inaczej sensu (to juz ratio legis)."
    Pytanie jak udokumentować te diety? Czy musze mieć na to jakieś kwitki?
    Czy wystarczy jak wyliczę kwotę w następujący sposób
    liczba dni kiedy przebywam za granicą x dopuszczalna dieta (np. w Ukrainie)
    43$ x kurs (z jakiego dnia?).

    Bardzo proszę o pomoc. Wystawiam fakturki za nadzór budowlany na Ukrainie i
    przebywam tam prawie cały miesiąc.