  • Data: 2003-11-09 20:31:40
    Temat: DG vs dzieło autorskie
    Od: "Zdenek Smetana" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracuję w firmie, w której swobodnie mogę negocjować sposób
    wynagradzania - po roku pracy w "zwykły" sposób przeszedłem
    na działalność i wystawiam fakturę na kwotę netto równą kosztom
    pracodawcy, które by wynikały z umowy o pracę.

    Stwierdziłem jednak ostatnio, że w sytuacji kiedy skończyły mi
    się jedyne większe koszty (leasing samochodu), może warto by było
    przejść na umowę o dzieło autorskie?

    Obecnie wystawiam FV na 6200 (+22% VAT i tak od razu do zapłacenia).
    Po odliczeniu ZUS i zapłaceniu 19% dochodowego zostaje mi ok. 4500 zł
    na czysto. Innych kosztów (nie)stety właściwie brak.
    W 2004 pewnie będzie liniowy, więc daje to rocznie 54000.

    Teraz umowa o dzieło: 6200 brutto. Koszty uzyskania = 3100.
    19% dochodowego ~= 590. ZUS brak. Zostaje 5600.
    Suma opodatkowanego rocznie: 12 * 3100 = 37200. Rzutem na taśmę
    niemal mieszczę się w pierwszym progu.

    KRÓTKIE PYTANIE: czy dobrze to liczę i czy ma to sens?

    Pozdrawiam,

    Piotr