  • Data: 2003-02-18 23:31:58
    Temat: DG - kilka pytań
    Od: "Monica" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    1/ Zarejestrowałam właśnie DG.
    W zaświadczeniu o wpisie do ew. gosp. jako oznaczenie przedsiębiorcy mam
    wpisane:

    AAA-BBB (nazwa firmy)
    Ewa Nowak
    ul. Nowa 5
    00-000 Nowakowo

    natomiast jako siedzibę przedsiębiorcy oznaczono - (i prawidłowo bo
    działalność będę prowadzić pod tym adresem:)

    11-111 Kwiatowo, ul. Kwiatowa 3

    Pytanko jak mają brzmieć moje dane (do wystawiania i odbierania faktur)

    Czy tak będzie dobrze?

    AAA-BBB
    ul. Kwiatowa 3
    11-111 Kwiatowo

    (Jeśli to ma jakieś znaczenie będę na KPiR + VAT)

    2/. Wstępnie DG miała być spółką cywilną, ale w biurze prawno-rachunkowym
    powiedziano nam że lepiej (łatwiej i taniej) założyć DG na jedna osobę a
    druga ustanowić pełnomocnikiem.
    Gdzie i kiedy ustanawia się takiego pełnomocnika?
    Co może a czego nie może robić pełnomocnik w mojej DG?

    Czy pełnomocnik może np. wystawiać i odbierać faktury? lub w przypadku gdy
    prowadzę np. kwiaciarnię sam układać bukiety i sprzedawać? rozwozić towar
    klientom?

    3/ Jednocześnie jestem zatrudniona na cały etat. Pracodawca odprowadza
    wszystkie składki ZUS. Z tego co czytałam prowadząc DG mam obowiązek płacić
    zdrowotne, cos ok. 100,00 zł.
    Jakie druki powinnam złożyć dodatkowo w ZUSie?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytanka

    Pozdrawiam

    Monica