  • 1. Data: 2005-12-13 18:49:01
    Temat: Czy najem to odpłatne użytkowanie ?
    Od: Marcin Tałajczyk <M...@n...com>

    Czy przy umowie najmu trzeba płacić podatek od czynności cywilnoprawnych ?

    W przepisach odnosnie podatku PCC jest tylko okreslenie "odpłatne
    użytkowanie". Poszperałem troche w archiwum grupy i wygląda na to że nie
    wszyscy zgadzają się z tym ze najem lokalu jest odpłatnym użytkowniem.
    Jak to więc jest ? Czy mam zapłacić ten 1% od wartości umowy ?

    Interesuje mnie takze praktyczny (rzeczywisty) aspekt sprawy - ilu z was
    zawierając umowę najmu zapłaciło ten podatek ? Czy ktos dostał kare za
    niezapłacenie?

    Z góry dzięki za wszelkie wyjaśnienia.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 2. Data: 2005-12-13 20:44:49
    Temat: Re: Czy najem to odpłatne użytkowanie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, Marcin Tałajczyk wrote:

    > Czy przy umowie najmu trzeba płacić podatek od czynności cywilnoprawnych ?

    Niżej widzę "najem lokalu", niech ci będzie że o lokalu ;)

    Czy umowa najmu podlega pod VAT ?
    Nim się zirytujesz przeczytaj powoli:
    "podlega".
    "Zwolniona" również oznacza "podlega"...
    I jak w tym świetle znajdujesz art.2.4 ustawy o PCC ?

    > Z góry dzięki za wszelkie wyjaśnienia.

    ...ja nic nie wyjaśniam, najwyżej skutecznie zamieszałem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)