  • 1. Data: 2005-12-13 14:28:37
    Temat: Płatność kartą - jak zaksi egować
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    WItam

    Mam pytanie. Prowadze internetowy serwis z pewnymi uslugami. DO tej pory
    Klienci placili mi przelewami - ja robilem wydruk każdego potwierdzenia z
    serwisu internetowego (mBank, Inteligo) i ksiegowalem to w KPiR - jako numer
    dowodu ksiegowego podajac koncowke identyfikatora operacji.
    Od pewnego czasu uruchomilem tez mozliwosc wplaty karta za posrednictwem
    serwisow, ktore taka mozliwosc oferuja. Klient placi mi karta - merchantem
    jest serwis, z ktorym wspolpracuje - kasa trafia na moje konto w tym
    sersisie, odciagana jest prowizja a ja zlecam sobie przelew na konto (to
    samo konto firmowe, na ktore wedruja "normalne" przelewy) i na drugi dzien
    pojawia sie kasa.
    Pytanie - jak, w ktorym momencie i w jakiej wysokosci mam ksiegowac taka
    wplate?

    Czy ksiegowac po prostu wplywy z serwisu platniczego w kwocie jakie
    wplywaja? i wowczas nie ksiegowac faktur wystawionych mi przez serwis
    (opiewajacych na kwoty prowizji)? - no ale wowczas chyba jestem nie w
    porzadku wobec podatku VAT (z ktorego jestem zwolniony - ale jednak)...

    Czy tez ksiegowac na podstawie wydruku z serwisu platniczego kwoty
    sciagniete od Klientow - cale kwoty - a prowizje serwisu wliczac w koszty?

    Czy tez moze traktowac kwoty sciagniete z kart przez serwis jako przychod
    nieudokumentowany (ewidencja sprzedazy, dowod wewnetrzny na koniec
    miesiaca)?

    Co radzicie?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 2. Data: 2005-12-13 20:31:58
    Temat: Re: Płatność kartą - jak zaksi egować
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, SDD wrote:

    > Co radzicie?

    ...koniecznie porady szukasz ?
    Co za ludzie... na grupie dyskusyjnej a podyskutować sobie
    nie można :]
    ;) !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-13 23:24:11
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > ...koniecznie porady szukasz ?
    > Co za ludzie... na grupie dyskusyjnej a podyskutować sobie
    > nie można :]
    > ;) !!

    No to co dyskutujecie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-12-14 23:31:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    No to nic, Gotfrydzie mi nie podyskutujesz w tej materii???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-12-14 23:41:49
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    SDD wrote:

    > No to nic, Gotfrydzie mi nie podyskutujesz w tej materii???

    Ale o czym tu dyskutowac? Wydrukuj sobie potwierdzenie, ze dostales kase
    z karty, i postepuj jak z potwierdzeniem przelewu.

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8