  • 1. Data: 2005-12-13 15:40:00
    Temat: zaliczka na grunt przed 1 maja 2004
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Witam,

    Mam taką sytuację, że rozliczyłem się z developerem na grunt pod mieszkanie
    już na początku roku 2004 (przed 01 maja 2004). Mam na to akt notarialny,
    który potwierdza ten fakt. Na jego podstawie zostałem wpisany do księgi
    wieczystej do działu III (ograniczenia).
    Teraz dostaję od developera wezwanie do zapłaty VAT-u od tego zapłaconego
    gruntu ?! Przed notariuszem potwierdził, że zapłacone!

    Pogooglowałem trochę i faktycznie IS z Gdańska stoi na stanowisku, że przed
    1 maja grunt nie był towarem, więc wpłacenie 100% zaliczki nie rodziło
    żadnego obowiązku podatkowego w VAT. Natomiast przy faktycznym przekazaniu
    (chyba zamieszkaniu) developer będzie musiał mi doliczyć 7% VATu.

    Czy mam jakieś szanse wybronić się przed dopłatą tego VATu od gruntu?
    Pzdr
    Wojtek