  • Data: 2003-08-29 18:19:58
    Temat: Co gdy auto jako ŚT w sposób nagły traci wartość?
    Od: enarxe <J...@e...KROPECZKA.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam i o drogę pytam.

    Sytuacja jest taka:

    DG od początku lipca br.
    Auto używane "prywatnie" przeszło do DG i zostało wpisane do EŚT.

    Żadna rata amortyzacyjna jeszcze nie wKUPiona,
    miało ich być 30 liczonych liniowo, o ile rozumiem UPDoOF,
    to rata amortyzacyjna w KUP idzie dopiero w miesiącu po
    "przyjęciu do używania", ten drugi miesiąc to sierpień
    i będzie się dopiero rozliczać.

    No i niestety BUM - auteczko rozbite a autocasco niet,
    kierowca żywy, spadku nie będzie :).

    Czy ktoś pomoże mi zaksiążkować tę utratę wartości ŚT?
    Nie wiem czy to potrzebne, ale auto było warte
    mniej niż 20.000EURO.

    Pomysł pierwszy w wersji pierwszej:
    Odliczyć po jednej racie w rozliczeniu za sierpień, i wrzesień,
    sprzedać wrak (we wrześniu), wpisać przychód ze sprzedaży,
    zlikwidować ŚT (jeszcze nie wiem co wtedy z tą ratą).

    Pomysł drugi w wersji drugiej:
    Auto straciło mocno na wartości ale może zostać naprawione
    - zamiast sprzedaży zwłok można zrobić reanimację.
    Czy koszty takiej naprawy można wrzucić w KUP? A holowanie?
    Co wtedy (przy naprawie i dalszym użytkowaniu)
    z pierwotnie obliczonymi ratami amortyzacyjnymi?
    Coś trzeba gdzieś, kiedyś zakutalizować?

    I jeszcze jedno pytanie dla upewnienia się, że czegoś nie
    schrzaniłem w lipcu:
    Auto było kupione rok temu, wpisałem do kolumny "data nabycia"
    w EŚT datę z umowy (sprzed rozpoczęcia DG).
    Czy też może w EŚT (NDB) chodzi może o "datę nabycia dla DG"?
    Jako wartość początkową wpisałem kwotę z umowy, czy powinienem
    coś wyceniać?

    Trochę googlałem i do ustawy zajrzałem, ale jestem skołowany
    a już najbardziej wyjaśnieniem "Samochód w firmie" ze strony łonetu
    http://firma.onet.pl/1280,1103159,poradnik.html
    (a może to tylko skołowanie z powodu dachowania?)

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie (i poprawki).

    Jurek
    P.S. NDB == "Nie daj Boże"