eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAktualna ulga mieszkaniowa a wydatkowanie z odrębnego majątku żony. › Aktualna ulga mieszkaniowa a wydatkowanie z odrębnego majątku żony.
  • Data: 2010-04-23 21:54:03
    Temat: Aktualna ulga mieszkaniowa a wydatkowanie z odrębnego majątku żony.
    Od: Stolarz <d...@u...to.wp> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    żona dostała w tym roku w umowie darowizny nieruchomość, którą teraz
    zamierza sprzedać. Dochód z zgodnie z ulgą, chce przeznaczyć na ulgę
    mieszkaniową - budowę domu. Dom chcemy budować na wspólnej działce (mamy
    wspólność majątkową), którą obciążymy hipoteką pod budowę domu. I teraz.

    Skoro finansowanie budowy będzie z majątku odrębnego żony to czy w przypadku
    wspólnych faktur urząd skarbowy potraktuje jej wkład jako 50%, w końcu
    będzie tam i moje nazwisko? Dodatkowo, raty które będą spłacane można w 100%
    zaliczyć na poczet wydatkowania na ulgę mieszkaniową - kredyt będzie
    wspólny. A skoro wspólny to może 50%? Z drugiej strony mam klasyczną
    wspólność majątkową to nie powinno się wyróżniać kto zainwestował pieniądze.

    Pozdrawiam.