  • Data: 2008-08-27 10:15:18
    Temat: Abolicja
    Od: Quental <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,

    Skoro już dali mi taką opcję, to rozważam skorzystanie z abolicji
    podatkowej. Przeczytałem stosowną ustawę, nawet wydaje mi się, że ją
    zrozumiałem, ale wciąż nęka mnie kilka pytań. Idealnie by było, gdyby
    wypowiedział się ktoś, kto już przerobił temat w praktyce.

    1. Kraje, które obejmuje ustawa. W ustawie o picie jest art. 27 ust 8.
    jest taki fragment: "na podstawie umów o unikaniu podwójnego
    opodatkowania lub innych umów międzynarodowych. Czy to w ogóle ma
    jakieś znaczenie z punktu widzenia abolicji, czy poza rajami
    podatkowymi w grę wchodzą wszystkie kraje? Tak mi się właśnie wydaje,
    ale chciałbym usłyszeć, że tak myśli więcej osób...

    1a. Uściślenie pkt 1: czy abolicja obejmuje dochody w latach 2002-04
    osiągnięte w Holandii?

    2. Przelicznik EUR. W ramach procedury abolicyjnej należy złożyć
    zaktualizowane zeznanie podatkowe (o ile się nie zrobiło tego
    wcześniej), które ma uwzględniać dochody osiągnięte i podatki
    zapłacone zagranicą. Ponieważ nasze formularze są w PLN, to w takim
    razie po jakim kursie należy te dochody i podatki wykazać?

    > narzekanie mode on
    Na złożenie wniosku + korekty zeznania za rok 2002 jest czas do 6
    października... Trochę krótko, zwłaszcza że stosowne dokumenty mam
    porozrzucane w co najmniej 3 miejscach w całej Polsce, no ale co
    robić...
    > narzekanie mode off :)

    A przy okazji - czy jest coś, co jeszcze się powinno wiedzieć o
    abolicji, a zazwyczaj się nie wie??? :)

    Z góry dzięki i pozdrowienia,