  • Data: 2008-08-27 17:33:59
    Temat: Re: Abolicjal
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Quental wrote:

    > 1. Kraje, które obejmuje ustawa. W ustawie o picie jest art. 27 ust 8.
    > jest taki fragment: "na podstawie umów o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania lub innych umów międzynarodowych. Czy to w ogóle ma
    > jakieś znaczenie z punktu widzenia abolicji, czy poza rajami
    > podatkowymi w grę wchodzą wszystkie kraje? Tak mi się właśnie wydaje,
    > ale chciałbym usłyszeć, że tak myśli więcej osób...

    tak, wszystkie kraje z którymi mamy umowy. A to w prakyce oznacza prawie
    wszystkie. Moża jakaś afryka czarna by nie podpadała.

    > 1a. Uściślenie pkt 1: czy abolicja obejmuje dochody w latach 2002-04
    > osiągnięte w Holandii?

    tak.

    > 2. Przelicznik EUR. W ramach procedury abolicyjnej należy złożyć
    > zaktualizowane zeznanie podatkowe (o ile się nie zrobiło tego
    > wcześniej), które ma uwzględniać dochody osiągnięte i podatki
    > zapłacone zagranicą. Ponieważ nasze formularze są w PLN, to w takim
    > razie po jakim kursie należy te dochody i podatki wykazać?

    ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu z tych lat.
    ...Po kursie średnim NBP z dnia otrzymania...
    W prakyce oznacza to przeliczanie każdej wypłaty oddzielnie. Do tego
    dochodzą KUP i kwoty zwolnione. Radze skorzystac z dorady podatkowego,
    ktory ci to policzy, bo raczej nie masz szans zebys to zrobil dobrze.

    > Na złożenie wniosku + korekty zeznania za rok 2002 jest czas do 6
    > października... Trochę krótko, zwłaszcza że stosowne dokumenty mam
    > porozrzucane w co najmniej 3 miejscach w całej Polsce, no ale co
    > robić...

    wziąć się szybko do roboty i złożyć .... cokolwiek.
    Na korektę złożonego zeznania limitu już nie ma :)

    > A przy okazji - czy jest coś, co jeszcze się powinno wiedzieć o
    > abolicji, a zazwyczaj się nie wie??? :)

    Tak, że można sporo dopłacić jeśli zarabiałeś też w Polsce.
    Bo wykazanie zarobku za granicą automatycznie podbija skale podatkową
    dstosowaną do zarobków uzyskanych w Polsce. Co powoduje, że masz
    zaległość podatkwą do dopłacenia wraz z odsetkami.
    Abolicja podatku od dochodów w Polsce nie obejmuje.

    Przykład trochę naiwny ale oddaje istotę. W 2002 zarobiłeś 20 tyś w
    Polsce i na ten czas zapłaciłeś 19% podatku I próg podatkowy
    Teraz przyznajesz się, że zarobiłeś jeszcze 40 tyś w Irlandii.
    Robiąc korektę wychodzi ci III pró podatkowy, czyli 40% podatku do
    zastosowania w stosunku do tych 20 tyś zarobionych w Polsce.
    Różnica do dopłacenia wraz z odsetkami od 2000 roku.
    Miło, nie?