    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: A propos VI dyrektywy i potwierdzenia dostawy
    Date: Fri, 24 Sep 2004 21:17:54 +0000 (UTC)

    Jak już znalazłem tego linka do tłumaczenia, to zacząłem szukać czegoś, co
    mogłoby służyć do 'wyhaczenia' wymogu 'potwierdzenia dokonania dostawy
    wewnątrzwspólnotowej' (te potwierdzenia odbioru, listy przewozowe, itp.).

    Natrafiłem na Art. 22, pkt. 8 (dot. obowiązków osób zobowiązanych do zapłaty
    podatku):

    "8. Państwa Członkowskie mogą wprowadzić inne obowiązki, które uznają za
    konieczne w celu prawidłowego poboru podatku oraz zapobieżenia uchylaniu
    się od opodatkowania, z zachowaniem zasady równego traktowania
    transakcji krajowych i transakcji dokonywanych przez podatników między
    Państwami Członkowskimi, pod warunkiem, że obowiązki te nie będą
    powodować w przypadku transakcji handlowych pomiędzy Państwami
    Członkowskimi powstania wymogów formalnych związanych z przekroczeniem
    granicy.

    Możliwość przewidziana w akapicie pierwszym nie może być wykorzystana do
    nałożenia dodatkowych obowiązków w stosunku do obowiązków określonych w
    ustępie 3."

    No i jak to się ma teraz do wymogu otrzymywania potwierdzenia dostawy?
    W transakcjach krajowych nie jest wymagany, więc zasada równego traktowania
    nie jest zachowana. Ponadto w kwestii potwierdzeń jest mowa o potwierdzeniu
    dostawy do kraju członkowskiego innego niż Polska - moim zdaniem to
    nawiązuje bezpośrednio do faktu przekroczenia polskiej granicy.

    Co o tym sądzicie?

    P.