  • Data: 2004-09-25 23:30:08
    Temat: Re: A propos VI dyrektywy i potwierdzenia dostawy
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Wymóg potwierdzenia otrzmania towaru w WDT jest delikatnie mówiąc efektem
    > nadgorliwości naszego ustawodawcy i jego 'doradców'.

    To to ja wiem ;)

    Ale ostatnio mnie zaskoczyli - nie sprawdzałem tego 'u źródła', ale w jednej
    agencji celnej powiedzieli mi, że do odprawy importowej na fakturze
    _nie_ _musi_ być podany kraj pochodzenia! Za kraj pochodzenia uznaje się
    wówczas kraj, z którego przyleciała przesyłka. Od niepamiętnych czasów
    miałem problem np. z różnymi półprzewodnikami, do których były dołączone
    faktury np. z informacją: "Made in one or more of following countries:
    Korea, Malaysia, Philippines, Singapore, Taiwan" - no i były problemy,
    a przesyłki czekały na cle tygodniami. A wczoraj odprawili taką przesyłkę
    bez mrugnięcia okiem. Wiecie coś więcej na ten temat?

    > Potwierdzony CMR w zupełności wystarcza, a specyfikacja to dodatkowa
    > biurokracja, która budzi uśmieszek u zachodnich kontrahentów mających
    > prostsze proceduy gospodarcze

    A po co Urzędowi Skarobowemu potwierdzony CMR?!? W myśl zacytowanego
    artykułu powinna im wystarczyć sama faktura! Tak jak w obrocie krajowym.

    Niemniej intencja mojego pytania była następująca: mam sporo
    'niepotwierdzonych' przesyłek (tj. mam list przewozowy, zamówienie,
    potwierdzenie zapłaty, itp., ale nie mam papieru od klienta pt.
    'otrzymałem') - czy sądzicie, że w razie kontroli mogę się powołać na ten
    artykuł, czy też coś przeoczyłęm?

    P.