  • 31. Data: 2008-11-04 22:36:47
    Temat: Re: *1.22
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:Pine.WNT.4.64.0811042010320.3316@quad,

    > Ile ma tych metod, czy one są jakoś opisane?
    > Z ciekawości pytam :D

    Z opisu wynika, że metody są dwie, a w formulażu wprowadzania danych jest
    przycisk "przełącz".
    Opis mówi, że w przypadku faktur z wieloma pozycjami jeśli po wprowadzeniu
    netto VAT się nie zgadza, należy przełączyć i powinno grać.
    Na wspomnianej fakturze nie gra.
    Mam tak:
    1: 81,14 17,86 99,00
    2 8,19 1,81 10,00
    suma brutto 109,00 suma VAT 19,67

    Mój system księgowy, moim zdaniem prawidłowo zarówno na pozycjach osobno,
    jak i sumarycznie podsumowuje VAT o grosz mniej na pozycji i 2 grosze w
    sumie:)

    Przełącznik niczego nie zmienia...

    PZDR Adam

  • 32. Data: 2008-11-04 22:48:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Scowron wrote:
    [...]
    > Kwoty zaokrąglamy do dwóch miejsc po przecinku.

    Nigdzie nie napisałem że jest inaczej.

    > Podaj przykład kwoty dla której te dwa sposoby liczenia dają inne wyniki,
    > zakładając że liczymy VAT dla jednego przedmiotu(jedna pozycja na
    > fakturze).

    Jak już pisałem w innych częściach wątku, nie podam takiej kwoty, bo jej nie
    ma. Jednak w/w kwestia (rozdzielności i zaokrąglania) zdecydowanie wykracza
    poza matematykę z podstawówki.

    W szczególności wzór który podałeś, aczkolwiek w sposób oczywiście
    prawdziwy, nie był na temat tego wątku.

    p. m.

  • 33. Data: 2008-11-05 09:53:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, Adam.O wrote:

    > Z opisu wynika, że metody są dwie, a w formulażu wprowadzania danych jest
    > przycisk "przełącz".

    No to jak dwie (pozycje przełącznika) to ewidentnie mało.

    > Opis mówi, że w przypadku faktur z wieloma pozycjami jeśli po wprowadzeniu
    > netto VAT się nie zgadza, należy przełączyć i powinno grać.

    Uwzględnili rozróżnienie miedzy "sumowaniem pozycji" i "sumowaniem
    tabelki" - i tylko tyle. Resztę wpisali "na sztywno", a to błąd.

    > Na wspomnianej fakturze nie gra.

    W porządku, powinno nie grać, znaczy jedynie kwestią czasu jest
    trafienie na f-rę na której takie uproszczone założenie "nie gra".
    Poślij autora do poczytania archiwów grupy, rozporządzenia
    o fakturach oraz ustawy o VAT :|

    > Mój system księgowy, moim zdaniem prawidłowo zarówno na pozycjach osobno, jak
    > i sumarycznie podsumowuje VAT o grosz mniej na pozycji i 2 grosze w sumie:)

    Nie, wyłączanie PRZY OKREŚLONYM ZAŁOŻENIU :)

    A takich założeń czynić nie wolno - podatnik może wystawiać fakturę
    w dowolny, dopuszczony przepisami sposób.
    Np. wziąc VAT "z definicji" czyli kwoty *BRUTTO* (przypominam: definicja
    VAT *z ustawy* opisuje policzenie podatku od brutta!) i do tego
    z dopuszczalnym użyciem "urzędowego współczynnika" czyli już policzonego
    (i zaokrąglonego!) wyrażenia 1/(1+stawka).

    Sprawdź wersje "od brutta" z liczeniem matematycznie
    *1/(1+stawka) oraz "urzędowych" współczynników i posprawdzaj
    w kombinacjach z "sumą pozycji" oraz "sumą tabelek" - niemal
    na pewno któryś przypadek będzie pasował.
    A jak nie, to zapodaj konkretne dane, przemyślimy :)

    > Przełącznik niczego nie zmienia...

    Każ wstawić obrotowy wielopozycyjny i będzie lepiej :D

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2008-11-05 22:47:06
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 04-11-2008 o 23:48:05 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > nie
    > ma. Jednak w/w kwestia (rozdzielności i zaokrąglania) zdecydowanie

    Wydaje mi się, że jest to poziom nie wyżej niż 5-6 klasy :)

    > W szczególności wzór który podałeś, aczkolwiek w sposób oczywiście
    > prawdziwy, nie był na temat tego wątku.
    >
    > p. m.

    Zawarłem w swym komentarzu uwagę dotyczącą faktur wielopozycyjnych.

    Scowron

  • 35. Data: 2008-11-08 17:05:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Scowron wrote:

    > Dnia 04-11-2008 o 23:48:05 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):
    [...]
    > Wydaje mi się, że jest to poziom nie wyżej niż 5-6 klasy :)

    Widać inaczej nam się wydaje.

    Ja pamiętam, że zagadnienie rozdzielności i łączności w podstawówce nie
    wykraczało poza operatory +,-,/,* i potęgowania.

    W liceum miałem operatory "inne", ale tylko dlatego że byłem w matfizie.
    Mniej ściśli nie mieli tego w aż do studiów (lub w ogóle, w zależności od
    tego na co poszli).

    Mówią że teraz w szkole jeszcze mniej uczą niż kiedyś. Jeżeli to prawda - to
    jest możliwe że ci się źle wydaje.

    > Zawarłem w swym komentarzu uwagę dotyczącą faktur wielopozycyjnych.

    Co też nie było tematem rozważań :).

    p. m.