  • 1. Data: 2008-11-02 16:51:12
    Temat: numeracja FV i faktury proforma
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    Mam pytanie odnosnie faktur proforma.

    Czy dozwolona jest sytuacja taka ze zachowuje ciaglosc numeracji faktur z
    tym ze niektore sa fakturami VAT a niektore proforma ktorych nie wliczam do
    rozliczenia podatkowego? (gdyz nie sa dokumentem ksiegowym)?

    np. 1,2,3 - FV, 4 - proforma , 5,6 - FV itd.

  • 2. Data: 2008-11-02 18:30:19
    Temat: Re: numeracja FV i faktury proforma
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > rozliczenia podatkowego? (gdyz nie sa dokumentem ksiegowym)?
    >
    > np. 1,2,3 - FV, 4 - proforma , 5,6 - FV itd.

    Moim zdaniem nie, bo w ten sposób nie będzie to numer kolejny fakur VAT, o
    którym mówi rozporządzenie ministra dot. szczegółowych zasad wytstawiania
    faktur.

  • 3. Data: 2008-11-02 18:35:00
    Od: "McGyver" <m...@w...pl>

    nie, rozporzadzenie zobowiazuje do zachowania kolejnowsci faktur, a faktura
    proforma w ustawie o rachunkowosci nie istnieje .

    Mac

  • 4. Data: 2008-11-02 19:05:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 02 listopad 2008 17:51
    (autor JG
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <geklq3$rig$1@news.wp.pl>):

> [...]
    > do rozliczenia podatkowego? (gdyz nie sa dokumentem ksiegowym)?
    >
    > np. 1,2,3 - FV, 4 - proforma , 5,6 - FV itd.

    Bez sensu.... Za chwilę ktoś ci zarzuci oszustwa. Faktury proforma to w
    ogóle niebezpieczna sprawa. Jak już bardzo chcesz je numerować, to numeruj
    osobno, tylko nie pisz na niej słówka VAT przypadkiem.

    --
    Tristan