  • 1. Data: 2009-02-24 14:34:05
    Temat: koszt uzyskania przychodu
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl>

    Witam.
    Powiedzcie czy dobrze rozumuję.
    Koszt uzyskania przychodu miejscowe to 111.25 /mies za miejscowe 139.06
    /mies
    zatrudniony byłem przez 8 mcy "miejscowo" przez 4 "zamiejscowo"

    czyli teoretycznie koszt uzyskania jest równy 8*111.25 + 4*139.06
    ale wyczytałem że można podnieść koszty uzyskania w przypadku posiadania
    biletów imiennych. I teraz posiadam 3 bilety (czwarty zgubiłem) są to
    bilety miesięczne (440 zł)
    Czy w moim wypadku koszt uzyskania to

    8*111,25 + 3* 440 + 139,06 ???

    Wydaje się to logiczne tylko ze nasze prawo podatkowe często nie ma nic
    wspólnego z logiką

    p,M

  • 2. Data: 2009-02-24 15:00:40
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wójcik wrote:
> [...]
    > Czy w moim wypadku koszt uzyskania to
    >
    > 8*111,25 + 3* 440 + 139,06 ???
    >
    > Wydaje się to logiczne tylko ze nasze prawo podatkowe często nie ma nic

    Nie.
    Bilety są zamiast a nie plus.

    więc
    albo 8 * 111.24+ 4*139.06
    albo 3*440 zł przy czym mam poważne wątpiliwości co do tych biletów. co
    to za bilety i czy łapią się w kryteria określone w ustawie.

  • 3. Data: 2009-02-25 10:47:56
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > albo 3*440 zł przy czym mam poważne wątpiliwości co do tych biletów. co
    > to za bilety i czy łapią się w kryteria określone w ustawie.

    bilety imienne, 30 dniowe, oprócz imienia i nazwiska jest również numer
    dowodu osobistego

  • 4. Data: 2009-02-25 11:42:30
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Podepnę się pod wątek.
    Zameldowany jestem w mieście X i tam (oficjalnie) mieszkam.
    Pracuje teraz na umowę o pracę w mieście Y oddalonym od X o jakieś 300 km i
    tam też (nieoficjalnie) mieszkam.
    Czy mogę sobie w KUP doliczyć zamiejscowe? Wiem liczy się miejsce
    zamieszkania, ale mieszkam nieoficjalnie, oficjalnie mieszkam w X?
    Jeśli sobie odliczę i kontroler zapyta mnie czy dojeżdżam codziennie 300km
    do pracy to co mam mu odpowiedzieć?
    Mój kierownik faktycznie dojeżdża, ale on ma "tylko" 250 km :) w piątek
    jedzie do domu, a w poniedziałek przyjeżdża do pracy, resztę tygodnia spędza
    w kawalerce. Co On ma powiedzieć?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-02-25 12:27:54
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl>

    MariuszM pisze:
> [...]
    > jedzie do domu, a w poniedziałek przyjeżdża do pracy, resztę tygodnia
    > spędza w kawalerce. Co On ma powiedzieć?

    Jeżeli mieszkasz "u znajomego" i on tego nie zgłosił to śmiało.

  • 6. Data: 2009-02-25 14:14:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wójcik wrote:

    > bilety imienne, 30 dniowe, oprócz imienia i nazwiska jest również numer
    > dowodu osobistego

    lenistwo sie szerzy w narodzie.
    Przeczytaj i odpowiedz sobie na pytanie czy łapiesz się na te środki
    transportu.

    11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 2,
    są niższe od wydatków na dojazd do zakładu lub zakładów pracy

    *****środkami transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub
    komunikacji miejskiej******

    , w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogą być przyjęte przez
    pracownika lub przez płatnika pracownika w wysokości wydatków faktycznie
    poniesionych, udokumentowanych wyłącznie imiennymi biletami okresowymi.

  • 7. Data: 2009-02-25 14:22:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MariuszM wrote:
> [...]
    > km i tam też (nieoficjalnie) mieszkam.
    > Czy mogę sobie w KUP doliczyć zamiejscowe?

    Nie możesz.
    Nikogo nie obchodzi gdzie mieszkasz i czy oficjalnie czy nie, tylko czy
    dojeżdżasz do pracy, a nie dojeżdżasz.

    > Jeśli sobie odliczę i kontroler zapyta mnie czy dojeżdżam codziennie
    > 300km do pracy to co mam mu odpowiedzieć?

    że świadomy odpowiedzialności karno-skarbowej niniejszym składasz
    fałszywe oświadczenie, że dojeżdżasz.

    > Mój kierownik faktycznie dojeżdża, ale on ma "tylko" 250 km :) w piątek
    > jedzie do domu, a w poniedziałek przyjeżdża do pracy, resztę tygodnia
    > spędza w kawalerce. Co On ma powiedzieć?

    że nie dojeżdża do pracy.

  • 8. Data: 2009-02-25 14:22:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wójcik wrote:

    > Jeżeli mieszkasz "u znajomego" i on tego nie zgłosił to śmiało.

    Śmiało to można w ten sposób wtopić.

  • 9. Data: 2009-02-26 07:00:30
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl>

    witek pisze:

    > lenistwo sie szerzy w narodzie.
    witku, nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym lenistwem. Wiedziałem że te
    bilety spełniają wymogi ustawy a napisałem to gdyż
    >witek wrote:
    > przy czym mam poważne wątpiliwości co do tych biletów.co to za bilety i czy łapią
    się w kryteria określone w ustawie.

    tak żeby rozwiać twoje wątpliwości.

  • 10. Data: 2009-02-26 07:33:15
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...out.pl>

    witek pisze:

    > Nie możesz.
    > Nikogo nie obchodzi gdzie mieszkasz i czy oficjalnie czy nie, tylko czy
    > dojeżdżasz do pracy, a nie dojeżdżasz.

    W ustawie nie ma słowa o dojeżdżaniu. Lecz o miejscu zamieszkania. I
    teraz pozostaje definicja miejsca zamieszkania. Dla mnie jest to mój
    dom/mieszkanie, tam gdzie mam całą moją garderobę, gdzie mieszka moja
    żona, dzieci. Problem w tym że dla US może to być zupełnie coś innego.

    USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r.o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    (DU z 2000 r. Nr 14 poz. 176)
    Art.44.
    punkt 2a.
    Koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 2, podwyższa się o
    25%, jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest
    położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a
    podatnik nie otrzymuje dodatku za rozłąkę.