  • 11. Data: 2010-05-20 10:28:45
    Temat: Re: zwrot przelewu gotówką - możliwy?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gonia wrote:

    > Czynnościa opodatkowaną jest otrzymanie zaliczki,
    > a nie wpływ pieniędzy

    I tu się pewnie wszyscy zgadzają.
    Gorzej jak klienci wpłacają więcej
    i z regulaminu, albo z korespondencji ( a już na pewno z zeznań jak dojdzie
    do tego)
    będzie wynikać, ze wpacali jednak zaliczki.
    Jak chce się mieć najmniejszym nakładem sił święty spokój, to trzeba te
    wpłaty jednak jakoś
    kwalifikować, albo uporządkować nazewnictwo w regulaminie.

  • 12. Data: 2010-05-20 11:15:29
    Od: gonia <g...@w...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > wpłaty jednak jakoś
    > kwalifikować, albo uporządkować nazewnictwo w regulaminie.

    nie będę po raz kolejny przedstawiała swojej tezy, że wpłata na moje
    konto, chociażby określona jako płatność za maj i czerwiec w kwietniu
    nie powoduje, że u mnie pojawia się obowiązek podatkowy. Opis w
    przelewie nie deptać truskawek, nie spowoduje w drugą stronę
    stwierdzenia, że skoro człowiek nie napisał zapłata za abonament w
    kwietniu - gdzie był do tego zobowiązany - że do zapłaty nie doszło i
    opodatkowywać nic nie muszę

    natomiast zwracam uwagę na rodzaj wykonywanych usług i moment powstania
    obowiązku podatkowego w tym konkretnym przypadku

    a w pozostałych przypadkach........nie demonizujmy, nie dajmy się zwariować

  • 13. Data: 2010-05-20 12:44:55
    Od: RD <r...@g...com1>

    gonia pisze:

> [...]
    > stwierdzenia, że skoro człowiek nie napisał zapłata za abonament w
    > kwietniu - gdzie był do tego zobowiązany - że do zapłaty nie doszło i

    Czytam Was i czytam, i ostatecznie nie wiem, co mam zrobić. Według tej
    tezy - mam problem z głowy.

    W Regulaminie usług stoi (może na moje nieszczęście?):
    "Abonent zobowiązany jest wnieść Opłatę Abonamentową według swojego
    wyboru; miesięcznie, kwartalnie, półrocznie lub rocznie."

    Czyli rozumiem, że Twoja powyższa teza może odnieść się także do
    nadpłaty w wysokości dwóch abonamentów? Mam tu na myśli na przykład
    wpłaty 28 dnia każdego miesiąca za miesiąc przyszły, na który faktura
    jeszcze nie została wystawiona (wystawiane są każdego 1 dnia miesiąca za
    dany miesiąc).

    Acha, niektórym w tym roku już wystawiłem dwie faktury w danym
    miesiącu, ponieważ dokonali dwie wpłaty w miesiącu, a w kolejnym żadnej.
    Czy jest to poprawne?
    Czy jak zaprzestane takich działań "na podstawie" Twojej tezy, to nie
    spowoduje to konfliktu?
    Chciałbym wystąpić o interpretacje mój US, ale.. nie wiem, czy nie
    lepiej nie pytać ;) lub też jak złożyć pytanie, aby otrzymać właściwą
    odpowiedź.

    > natomiast zwracam uwagę na rodzaj wykonywanych usług i moment powstania
    > obowiązku podatkowego w tym konkretnym przypadku

    Termin zapłaty to 10 dni za abonament płacony z góry. Do 10-tego
    każdego miesiąca za ten miesiąc.

    Pozdrawiam i dziękuję,
    Rafał

  • 14. Data: 2010-05-20 14:03:46
    Od: gonia <g...@w...pl>

    RD pisze:

> [...]
    > "Abonent zobowiązany jest wnieść Opłatę Abonamentową według swojego
    > wyboru; miesięcznie, kwartalnie, półrocznie lub rocznie."

    art.19

    13. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą:

    1) upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie
    właściwej dla rozliczeń z tytułu:

    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych, z
    zastrzeżeniem ust. 18,

    18. Przy świadczeniu usług telekomunikacyjnych obowiązek podatkowy
    powstaje z chwilą sprzedaży żetonów, kart telefonicznych lub innych
    jednostek uprawniających do korzystania z usług telekomunikacyjnych w
    systemie przedpłaconym, w przypadku gdy usługa jest realizowana przy
    użyciu odpowiednio żetonów, kart lub innych jednostek

    a teraz sprawdź, co masz w umowie, zwracając uwagę na to, czy w umowie
    został określony termin płatności

    i zmień umowę tak, abyś nie musiał kopać się z koniem

    zaliczki nie mają nic do rzeczy;> chyba, że umowa pozwala na dowolne
    wpłaty, wtedy kłania się ogólny obowiązek,te zaliczki również.....ale
    zaliczki na wykonanie konkretnej usługi, a nie dowolne wpłaty

  • 15. Data: 2010-05-21 06:07:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Na przykład Cię zaleje.

    -----